Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Historie » Joël Veltman

Deze normale topic is open en bestaat uit 19 pagina's: 1 2 3 4 ... 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19

open/sluit de onderstaande quote:

MrBuijs schreef op 04 december 2019 om 09:10:

open/sluit de onderstaande quote:

Van de film schreef op 02 december 2019 om 13:00:

Hij treuzelt omdat hij altijd een middenvelder wil inspelen. Hij kan niet zo goed opbouwen als Blind, maar snapt wel dat je dat moet doen. Een beetje hetzelfde als met schone, waarvan men altijd zei dat zijn handelingssnelheid te laag was. Dat was niet zo, maar beiden zoeken ze altijd naar een optie vooruit en over de grond. Veltman speelt daardoor ook heel vaak een middenvelder in die net vrij is gekomen, daar waar andere centrale verdedigers die bal niet durven geven of het niet zien.


Eens. Speelt middenvelders zelfs beter in dan de Ligt in de laatste wedstrijden van het NE. Natuurlijk is er genoeg op hem aan te merken, heeft hij zijn fouten en tekortkomingen, maar in de regel maakt hij vaak goede beslissingen, stapt hij vaak goed in en lost hij veel dingen positioneel en met inzicht op. Veel mensen vergeten dat dit voor een team belangrijker is om als team vooruit te komen, dan de speler die individueel in de duels altijd overeind blijft, die altijd een 6 haalt en die zijn sprintduels fijn wint. Daar wegen de fouten van een Veltman vaak niet tegenop.
Soms is een bepaalde keuze in het veld voor een speler persoonlijk een groter risico, omdat het fout kan gaan als je iemand inspeelt en je dus balverlies kan lijden, de back inspelen is namelijk veiliger. Met het laatste kom je alleen als team niet verder, maar roept de buitenwacht dat je nooit iets geks of fouts doet.



Inderdaad, maar dat moet je wel (willen) zien ;). Kijk, hoe Schuurs tegen Lille speelde denk ik dat Schuurs hem op termijn voorbij gaat streven. Schuurs speelde de competitiewedstrijd daarvoor namelijk niet goed, dus die is nog wisselvallig. Schuurs is sterker, sneller, kan goed mee opkomen en heeft een fantastische inspeelpass (viel me echt op tegen Lille). Maar ja, Veltman is op dit moment slimmer en betrouwbaarder dus ik snap de keuze wel. De Ligt is nooit zo'n goede opbouwer geweest maar meer echt een pure verdediger. Op zich niets mis mee natuurlijk, maar soms is het als team wel lekker om aan beide kanten te kunnen opbouwen. Wat dat betreft zie ik het rooskleurig in als Schuurs nog een paar stappen kan zetten, want dan hebben we met Blind en Schuurs twee spelers met een wereldinspeelpass. Probeer dat maar eens af te stoppen als tegenstander. Wel met het gegeven dat we een trainer moeten hebbne die graag tussen de linies speelt ala Ten Hag, anders heb je er nog geen kloten aan natuurlijk.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Van de film schreef op 04 december 2019 om 09:21:

(...) Wat dat betreft zie ik het rooskleurig in als Schuurs nog een paar stappen kan zetten, want dan hebben we met Blind en Schuurs twee spelers met een wereldinspeelpass. (...)



Vinden jullie het niet merkwaardig/verbazingwekkend dat op dit niveau ("dag en nacht met de bal bezig kunnen zijn!" ) maar zo weinig spelers een goede pass op maat op kunnen geven?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 03 december 2019 om 22:31:

open/sluit de onderstaande quote:

roytje78 schreef op 03 december 2019 om 18:06:

Blijkbaar is dat niveau dat hij al 7 jaar haalt hoog genoeg. (...)



Het is maar net hoe je dat 'niveau' typeert c.q. kwalificeert ...
Hij voldoet in ieder geval niet aan de eisen die ik en anderen stellen.

open/sluit de onderstaande quote:

roytje78 schreef op 03 december 2019 om 18:06:

(...) Iedere trainer stelt hem op. Die zien het zeker allemaal niet??? (...)



Ik weet niet hoe ze Veltman beoordelen en welke afweging ze maken.

Het kan er mee te maken hebben dat veel rechter verdedigers hem voorbij gestreeft zijn maar daarna ook snel weggekocht zijn (Van der Wiel, Van Rhijn, Riedewald, Tete), waardoor Veltman noodgedwongen weer opgesteld is. Idem nu De Ligt vertrokken is.

open/sluit de onderstaande quote:

roytje78 schreef op 03 december 2019 om 18:06:

(...) Ik denk dat Veltman beter is dan menigeen denkt. Is hij zo goed als De Ligt? Nee, zeker niet, maar hij is allround genoeg om een algeheel voldoende niveau te halen en doet volgens mij niet onder aan veel verdedigers die in de subtop spelen van een top 5 competitie.

Daarnaast heeft hij m.i. nog een stapje gemaakt en wordt hij nog steeds wat beter. (...)



Ook hier geldt dat als je het begrip 'niveau' niet typeert via eenduidige, te toetsen eisen waaraan moet worden voldaan volgens een bepaalde maatstaf, niet duidelijk is hoe je het moet interpreteren.

En dat hij ,,niet onder doet aan veel verdedigers die in de subtop spelen van een top 5 competitie" zegt mij vanuit dat oogpunt ook niet veel. Ik schat Ajax in ieder geval hoger in dan een subtop-club uit de 'top 5 competitie'.

Ik zie hem niet beter worden en zie nog steeds dezelfde tekortkomingen. Bedoel je misschien 'stabieler' omdat de laatste tijd de frequentie van zijn fouten minder is?



Zowel Van Rhijn als Tete werden gewoon uit de basis gespeeld door Veltman hoor, daar had geen verkoop mee te maken. (Ik dacht Van der Wiel ook, maar dat herinner ik mij niet zo goed meer). Remember al de consternatie rond Tete in de finale van de EL? Veltman speelde toen al maanden als rechtsachter onder Bosz, dus je bent (alweer) feiten aan het verdraaien om je "punt" te maken.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 04 december 2019 om 11:22:

open/sluit de onderstaande quote:

Van de film schreef op 04 december 2019 om 09:21:

(...) Wat dat betreft zie ik het rooskleurig in als Schuurs nog een paar stappen kan zetten, want dan hebben we met Blind en Schuurs twee spelers met een wereldinspeelpass. (...)



Vinden jullie het niet merkwaardig/verbazingwekkend dat op dit niveau ("dag en nacht met de bal bezig kunnen zijn!" ) maar zo weinig spelers een goede pass op maat op kunnen geven?



Iedereen kan dat, zelfs ik. Het gaat er om onder welke druk je dat kunt doen. En ik zie Ajax toch voortdurend heel fijntjes combineren in de kleine ruimte, dus ik herken me totaal niet in jouw verhaal.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Van de film schreef op 04 december 2019 om 12:12:

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 04 december 2019 om 11:22:

open/sluit de onderstaande quote:

Van de film schreef op 04 december 2019 om 09:21:

(...) Wat dat betreft zie ik het rooskleurig in als Schuurs nog een paar stappen kan zetten, want dan hebben we met Blind en Schuurs twee spelers met een wereldinspeelpass. (...)



Vinden jullie het niet merkwaardig/verbazingwekkend dat op dit niveau ("dag en nacht met de bal bezig kunnen zijn!" ) maar zo weinig spelers een goede pass op maat op kunnen geven?



Iedereen kan dat, zelfs ik. Het gaat er om onder welke druk je dat kunt doen. En ik zie Ajax toch voortdurend heel fijntjes combineren in de kleine ruimte, dus ik herken me totaal niet in jouw verhaal.



Een pass is geen combinatie in de kleine ruimte..
Veltman kan beide niet ..! En onder druk wordt hij een soort rugby-speler die aan z’n tegenstander gaat hangen.. Tegen Twente was het ook weer een parodie op het echte verdedigings-werk..
Hij is niet beter dan Heiko....

 

+2/-1

open/sluit de onderstaande quote:

Van de film schreef op 02 december 2019 om 13:00:

Hij treuzelt omdat hij altijd een middenvelder wil inspelen. Hij kan niet zo goed opbouwen als Blind, maar snapt wel dat je dat moet doen. Een beetje hetzelfde als met schone, waarvan men altijd zei dat zijn handelingssnelheid te laag was. Dat was niet zo, maar beiden zoeken ze altijd naar een optie vooruit en over de grond. Veltman speelt daardoor ook heel vaak een middenvelder in die net vrij is gekomen, daar waar andere centrale verdedigers die bal niet durven geven of het niet zien.



Dit zijn volgens mij dingen die moeilijk direct te zien zijn. Als amateurvolger zal je dit minder goed herkennen dan als prof in t veld... denk dat zijn ploeggenoten daar net zo over denken als jij.

 

+2/-1

open/sluit de onderstaande quote:

Van de film schreef op 04 december 2019 om 12:12:

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 04 december 2019 om 11:22:

open/sluit de onderstaande quote:

Van de film schreef op 04 december 2019 om 09:21:

(...) Wat dat betreft zie ik het rooskleurig in als Schuurs nog een paar stappen kan zetten, want dan hebben we met Blind en Schuurs twee spelers met een wereldinspeelpass. (...)



Vinden jullie het niet merkwaardig/verbazingwekkend dat op dit niveau ("dag en nacht met de bal bezig kunnen zijn!" ) maar zo weinig spelers een goede pass op maat op kunnen geven?



Iedereen kan dat, zelfs ik. Het gaat er om onder welke druk je dat kunt doen. En ik zie Ajax toch voortdurend heel fijntjes combineren in de kleine ruimte, dus ik herken me totaal niet in jouw verhaal.



Zelfs zo goed dat de andere ploegen denken dat Ajax zoveel beter is dat ze zich bij nederlagen neerleggen... denk dat veel buitenlandse ploegen zelfs jaloers naar ons kijken op het moment. Het niveau dat ze bij vlagen aantikken is echt heel erg hoog, er is een reden dat we worden gezien als een CL-ploeg en dat ze bij Chelsea en Bayern dachten "goh, die zijn echt een heel stuk beter dan wij dachten".

 

+2/-1

open/sluit de onderstaande quote:

Bjorn121 schreef op 04 december 2019 om 11:24:

Zowel Van Rhijn als Tete werden gewoon uit de basis gespeeld door Veltman hoor, daar had geen verkoop mee te maken. (Ik dacht Van der Wiel ook, maar dat herinner ik mij niet zo goed meer). Remember al de consternatie rond Tete in de finale van de EL? Veltman speelde toen al maanden als rechtsachter onder Bosz, dus je bent (alweer) feiten aan het verdraaien om je "punt" te maken.



Ik herinner mij dat ook niet goed meer. De onderstaande tekst van 3 december jl. heb ik niet bedoeld als 'feiten' maar als een 'mogelijke verklaring':

,,Het kan er mee te maken hebben dat veel rechter verdedigers hem voorbij gestreeft zijn maar daarna ook snel weggekocht zijn (Van der Wiel, Van Rhijn, Riedewald, Tete), waardoor Veltman noodgedwongen weer opgesteld is. Idem nu De Ligt vertrokken is."

Ik kan nl. geen andere verklaring vinden waarom Veltman in beeld blijft bij coaches.

Ik ben er overigens niet op uit om 'mijn punt' te maken. Het is nl. mijn punt niet.
Het is een 'punt van velen'.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Van de film schreef op 04 december 2019 om 12:12:

Iedereen kan dat, zelfs ik. Het gaat er om onder welke druk je dat kunt doen. (...)



Dat vind ik onderdeel van 'dit niveau' zoals ik eerder schreef:

Vinden jullie het niet merkwaardig/verbazingwekkend dat op dit niveau ("dag en nacht met de bal bezig kunnen zijn!" ) maar zo weinig spelers een goede pass op maat op kunnen geven?

En als het is zoals jij stelt, vind ik het merkwaardig/verbazingwekkend dat druk blijkbaar zo'n grote, bijna permanente invloed heeft. Ik kan het me niet indenken. Zeker niet bij de wedstrijden van de afgelopen maanden in de eredivisie waar je op een gegeven moment met ruime voorsprong speelt.

Ik vind dat spelers op dit niveau bestand moeten zijn tegen een zekere mate van 'druk'. Omdat ze o.a.veel tijd en ruimte hebben om te werken aan perfectie en zelfvertrouwen.

open/sluit de onderstaande quote:

Van de film schreef op 04 december 2019 om 12:12:

(...) En ik zie Ajax toch voortdurend heel fijntjes combineren in de kleine ruimte, dus ik herken me totaal niet in jouw verhaal.



Ik zie 'fijntjes combineren in de kleine ruimte' als een van de vele onderdelen in het spelletje.

Als de rechtsback de bal heeft en de linksvoor staat vrij (of kan daar de bal in de ruimte krijgen) en dat is de beste optie om zo snel mogelijk een kans te creëeren, vind ik dat de rechtsback:
a) dat moet zien;
b) in staat moet zijn die bal daar te passen;
c) niet voor de optie moet kiezen 'fijntjes combineren in de kleine ruimte' waarmee de tegenstander o.a. de tijd krijgt zich weer te organiseren.

 

+1/-0

Voor mij blijft het vooral schrikken dat hij tegen Ous Assaidi twee jaar geleden een tegendoelpunt kreeg, dat als een zoethoudertje hem ook weer een beetje aanleiding gaf om Nakamura ook maar te laten schieten. Hij is in alles de tweede Lasse Scheone. Vind hem niet een ongepolijste gast, geen nepperclubman, maar aan de andere kant is Ajax geen amateurclub en moet er toch wel iets beters in haar basiselftallen neergezet worden.

Ik vind dat Daley en Donny voor de verdediging moeten, Perr en Lisandro centraal achterin met Andreej op doel, Lassina en David(c) op resp. 10 en 9. Met Ziiyech en Tadicc op de vleugels, met Mazraoui en Terrifico als wingfullbacks, Dat lijkt me tenminste de keiharde basisploeg. Ik vind Promes, Gravenberch, Unuvar, Dest, El Maach, Mendez, Alvarez voor wisselbeurten dan prima, ik ben niet meer dol op Huntelaar, Lang, Labyad, Veltman, Varela ondanks dat ze dus langer er al bijzitten. Het gaat niet in fantastischwereldvoetbal verbluffen, of alleen op een enig enkel ultiem moment, maar reeel bezien is het 8 van de 10 keer anders dan kloppend treffend. Ik reken op vier hoofdprijzen.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 5 december 2019, 10:47:05.

 

+1/-2

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 04 december 2019 om 22:24:

open/sluit de onderstaande quote:

Van de film schreef op 04 december 2019 om 12:12:

Iedereen kan dat, zelfs ik. Het gaat er om onder welke druk je dat kunt doen. (...)



Dat vind ik onderdeel van 'dit niveau' zoals ik eerder schreef:

Vinden jullie het niet merkwaardig/verbazingwekkend dat op dit niveau ("dag en nacht met de bal bezig kunnen zijn!" ) maar zo weinig spelers een goede pass op maat op kunnen geven?

En als het is zoals jij stelt, vind ik het merkwaardig/verbazingwekkend dat druk blijkbaar zo'n grote, bijna permanente invloed heeft. Ik kan het me niet indenken. Zeker niet bij de wedstrijden van de afgelopen maanden in de eredivisie waar je op een gegeven moment met ruime voorsprong speelt.

Ik vind dat spelers op dit niveau bestand moeten zijn tegen een zekere mate van 'druk'. Omdat ze o.a.veel tijd en ruimte hebben om te werken aan perfectie en zelfvertrouwen.

open/sluit de onderstaande quote:

Van de film schreef op 04 december 2019 om 12:12:

En ik zie Ajax toch voortdurend heel fijntjes combineren in de kleine ruimte, dus ik herken me totaal niet in jouw verhaal.



Ik zie 'fijntjes combineren in de kleine ruimte' als een van de vele onderdelen in het spelletje.

Als de rechtsback de bal heeft en de linksvoor staat vrij (of kan daar de bal in de ruimte krijgen) en dat is de beste optie om zo snel mogelijk een kans te creëeren, vind ik dat de rechtsback:
a) dat moet zien;
b) in staat moet zijn die bal daar te passen;
c) niet voor de optie moet kiezen 'fijntjes combineren in de kleine ruimte' waarmee de tegenstander o.a. de tijd krijgt zich weer te organiseren.



Met druk bedoel ik niet de druk die je ervaart als speler maar de druk van een tegenstander in een wedstrijd. De reden dat sommige spelers het goed doen bij hun (middenmoter)club en door hun hoeven zakken bij een topclub is doordat er tegen een topclub anders gevoetbald wordt. Ruimtes worden klein gehouden en de druk wordt dus hoger in het speelveld waar je opereert. Veltman is redelijk goed in die kleine ruimte. Veltman heeft geen wereldpass over de hele, maar dat heeft Tagliafico ook niet. En Tete ook niet, en Blind ook niet, en Van Rhijn ook niet, en vdBeek ook niet, en Martinez ook niet.

 

+1/-0

Goed ? Vergelijk je het met jezelf of met een gemiddelde A-caps-international in het fantastischwereldvoetbal ? Veltman komt op mij over als de Garry Neville van Ajax , eigenlijk totaal ongeschikt maar gewoon aangehouden omdat het op een affiche wel er behoorlijk aanlokkelijk uitziet , Jan Met De Pet Uit Gehucht Klazienaveen mag ook meespelen met bereidheid om te verbeteren .. Hij zal door elke speler op straat voor schut worden gezet , maar Ajax houdt hem overeind . En zo onbeduidend is een speler in een elftal ook , als je maar hard genoeg samenspant , kan zelfs Joel Veltman een goede wedstrijdpartij afwerken .

 

+1/-1

Maar jullie zullen dit wel weer willen afkeuren , want ja hij doet het maar wel weer eventjes ..

 

+1/-1

open/sluit de onderstaande quote:

LuigiTentorioABC schreef op 05 december 2019 om 14:56:

Goed ? Vergelijk je het met jezelf of met een gemiddelde A-caps-international in het fantastischwereldvoetbal ? Veltman komt op mij over als de Garry Neville van Ajax , eigenlijk totaal ongeschikt maar gewoon aangehouden omdat het op een affiche wel er behoorlijk aanlokkelijk uitziet , Jan Met De Pet Uit Gehucht Klazienaveen mag ook meespelen met bereidheid om te verbeteren .. Hij zal door elke speler op straat voor schut worden gezet , maar Ajax houdt hem overeind . En zo onbeduidend is een speler in een elftal ook , als je maar hard genoeg samenspant , kan zelfs Joel Veltman een goede wedstrijdpartij afwerken .



Als ik hem vergelijk met mij stelt hij natuurlijk niets voor :B.
Als je zijn statistieken bekijkt dan klopt jouw weergave van de werkelijkheid in elk geval niet. Het is ook niet zo dat hij geen concurrentie heeft (gehad) en altijd maar zeker is geweest van zijn plek (en dat is hij nog steeds niet). Dus de vergelijking met Neville vind ik behoorlijk mank gaan.

 

+1/-0

Ik geloof ook best dat hij in balbezit nog wel redelijk is. Ik vond De Ligt in balbezit ook geen superster. Ik vind een iets mindere opbouwer naast Blind ook geen groot probleem.

Waar ik me bij Veltman aan stoor is dat hij onder druk zo wild en klungelig wordt. Zoals tegen Chelsea gaat ie glijdend richting Pulisic en die eerste gele kaart, tegen Willian, vond ik ook zo wild gedaan.

Nu snap ik dat geen enkele verdediger perfect is en in de huidige samenstelling redt hij het wel op Eredivisie niveau. Maar zijn verdedigende wildheid onder druk blijft me storen. Op de back is het nog wat minder een probleem. Een back wissel je al snel voor een back. Maar je centrum haal je liever niet uit elkaar.

Ik denk dat Veltman wel één van zijn beste seizoenen doormaakt en naast Blind gaat het goed. Maar ik hoop wel dat Schuurs wel wat stappen gaat maken in zijn felheid en het gebruik van zijn duelkracht. Dan gaat hij Veltman wel voorbij in mijn ogen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Van de film schreef op 05 december 2019 om 14:48:

Met druk bedoel ik niet de druk die je ervaart als speler maar de druk van een tegenstander in een wedstrijd. De reden dat sommige spelers het goed doen bij hun (middenmoter)club en door hun hoeven zakken bij een topclub is doordat er tegen een topclub anders gevoetbald wordt. Ruimtes worden klein gehouden en de druk wordt dus hoger in het speelveld waar je opereert. (...)



Oh. Ik dacht juist dat je dat nu net niet bedoelde.

Vanwege een al eerder genoemde reden: ik vind dat je die druk met o.a. inzicht, intelligentie, balvaardigheid en techniek kunt opvangen. Het is dus deels te trainen en dus te verbeteren.
Voor mij zijn dat basiskwaliteiten op profniveau. Beheers je dat niet, hoor je niet in het profvoetbal thuis, is mijn mening.

open/sluit de onderstaande quote:

Van de film schreef op 05 december 2019 om 14:48:

(...) Veltman heeft geen wereldpass over de hele, maar dat heeft Tagliafico ook niet. En Tete ook niet, en Blind ook niet, en Van Rhijn ook niet, en vdBeek ook niet, en Martinez ook niet.



Vandaar ook dat ik eerder deze vraag stelde:

,,Vinden jullie het niet merkwaardig/verbazingwekkend dat op dit niveau ("dag en nacht met de bal bezig kunnen zijn!" ) maar zo weinig spelers een goede pass op maat op kunnen geven?"

 

+1/-0

Nee dat vind ik niet merkwaardig want bijna niemand kan dat, dus blijkbaar is het heel moeilijk.

 

+1/-0

Ze zouden naar Belgrado moeten, naar het talenteninternaat waar ook Stankovic Kolarov Riquelme trap-de-bal precies leerde toepassen. Maar ja, ik zei ze ook Pavlovic en Culibrk en Milunovic te willen brengen, maar Ajax denkt zelf meer te weten, haha gef****d.

 

+1/-1

open/sluit de onderstaande quote:

LuigiTentorioABC schreef op 06 december 2019 om 10:39:

Ze zouden naar Belgrado moeten, naar het talenteninternaat waar ook Stankovic Kolarov Riquelme trap-de-bal precies leerde toepassen. Maar ja, ik zei ze ook Pavlovic en Culibrk en Milunovic te willen brengen, maar Ajax denkt zelf meer te weten, haha gef****d.



Op De Toekomst kun je het ook trainen.

 

+2/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 19 pagina's: 1 2 3 4 ... 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19

Ajax Forum » Historie » Joël Veltman