Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Historie » Siem de Jong

Deze normale topic is open en bestaat uit 5 pagina's: 1 2 3 4 5

open/sluit de onderstaande quote:

renemar schreef op 04 oktober 2019 om 11:23:

open/sluit de onderstaande quote:

Lederen Knikker schreef op 04 oktober 2019 om 08:35:

open/sluit de onderstaande quote:

renemar schreef op 04 oktober 2019 om 08:07:

Is van de zotte dat een speler die AJAX ieder jaar weer probeert te lozen moet invallen. Vind Ten Hag de talenten niet goed genoeg? Siem is dat in ieder geval niet. Waarom is hij andersvorig seizoen verhuurd? Het is dat er geen interesse is voor Siem anders was hij weg.


Denk ten eerste dat er wel interesse was maar dat Siem nog een prima salaris krijgt en dat niet wil opgeven. Los van dat hij waarschijnlijk oprecht denkt dat hij nog een rol kan spelen in deze selectie. Ten tweede zou het zomaar kunnen dat ten Hag tegen Overmars heeft gezegd, na het vertrek van Schone, dat hij niet nog meer routine wil verliezen.

Ten derde is Siem de vervanger van de Wit. Een stand in die je in de 75e minuut in laat vallen voor tijdwinst en eventueel wat body voor op het middenveld. Siem is gemotiveerder om dat te doen dan zeg een Neres.

De enige vraag die mij rest is of hij echt zoveel beter is dan Gravenberch om die rol te vervullen. Aan de andere kant kun je Lang weer niet in die rol gebruiken, en Eiting lijkt alweer door blessures buiten de boot te zijn gevallen (en El Mazraoui was ook geblesseerd).



Ik begrijp je standpunten maar dat neemt niet weg dat het eigenlijk schandalig is dat we Siem nog (moeten) gebruiken. Of willen ze hem in de etalage zetten?
Met het kapitaal dat AJAX heeft mag je toch verwachten dat ze het elftal willen versterken. Dat doet iedere topclub.



Wissels ter beloning, zoals Ten Hag dat noemt, doe je met jeugdspelers. Niet met Siem de Jong.

Gezien het feit dat Ten Hag dat toch doet geeft dat aan dat hij Siem nog denkt nodig te hebben in de loop van het seizoen. Hij ziet Siem als 'onderdeel van de kleedkamer' zoals hij dat zelf altijd pleegt te zeggen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

renemar schreef op 04 oktober 2019 om 08:07:

(...)
Bewijs van prutswerk van Overmars afgelopen zomer.



Het is niet alleen de schuld van Overmars. Hij is in zijn functie wel eindverantwoordelijk.

Zoals ik het zie wordt het 'prutswerk' geleverd in het scoutingstraject.
Er zijn goede criterea te bedenken waarop spelers beoordeeld en gefilterd kunnen worden. Op basis daarvan moet je bepaalde spelers buiten de club houden, lijkt mij.

Er zullen ongetwijfeld redenen zijn waarom er toch veel spelers door de 'mazen van die criterea' glippen. Waarschijnlijk spelen de financien ook een belangrijke rol. En valt de gewenste kwaliteit vaak buiten het budget.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 04 oktober 2019 om 12:14:

open/sluit de onderstaande quote:

renemar schreef op 04 oktober 2019 om 08:07:

(...)
Bewijs van prutswerk van Overmars afgelopen zomer.



Het is niet alleen de schuld van Overmars. Hij is in zijn functie wel eindverantwoordelijk.

Zoals ik het zie wordt het 'prutswerk' geleverd in het scoutingstraject.
Er zijn goede criterea te bedenken waarop spelers beoordeeld en gefilterd kunnen worden. Op basis daarvan moet je bepaalde spelers buiten de club houden, lijkt mij.

Er zullen ongetwijfeld redenen zijn waarom er toch veel spelers door de 'mazen van die criterea' glippen. Waarschijnlijk spelen de financien ook een belangrijke rol. En valt de gewenste kwaliteit vaak buiten het budget.



Als je spelers als Martinez, Tagliafico, Sanchez en Neres ophaalt kun je niet spreken van prutswerk. Niet alle aankopen kunnen schoten in de roos zijn.

In het geval van Alvarez snap ik echter niet waarom hij niet als centrale verdediger wordt geprobeerd. Waarschijnlijk omdat de trainer fijn vindt met Veltman iemand te hebben die kan lezen en schrijven met Daley Blind. Éen andere reden kan ik niet bedenken. Alvarez is gehaald als verdediger.

Maar we kunnen wel stellen dat Marin een miskoop is, hoe jammer ook. Velen, onder wie ik, zeiden al maanden terug het vreemd te vinden dat niet Pröpper werd gehaald op de plek van Marin. Dat zou echt veel logischer zijn geweest. Maar Ajax moet ook spelers als Gravenberch, Ekkelenkamp en Lang nu echt kansen gaan geven op het middenveld. Die mannen zijn klaar voor meer minuten.

 

+1/-0

Siem de Jong (en ook Labyad) gaan Ajax niet verder helpen. Siem loopt daarnaast uit zijn contract dus je hoeft hem ook niet in de 'etalage' te zetten. Door Siem minuten te geven geef je ook een verkeerd signaal af aan de jonge gasten die aan de poort kloppen (zoals hierboven al genoemd). Ik begrijp ook niet dat de jongelingen nog wat minuten kregen aan het eind van de wedstrijd tegen Valencia, was een mooie kans geweest om wat ervaring op te laten doen in een wedstrijd die al gelopen was.

Siem verder een prima gast, eeuwige dank voor 15 mei, maar gepasseerd station wat mij betreft.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

liam schreef op 04 oktober 2019 om 12:48:

Als je spelers als Martinez, Tagliafico, Sanchez en Neres ophaalt kun je niet spreken van prutswerk. (...)



Er bestaat hier ook een ander lijstje, daar weet Renemar alles van ( B) ),
een lijst met 'miskleunen'.

Daar staan in ieder geval namen op waardoor kritisch naar de werkwijze van Overmars & co. gekeken wordt en vragen oproept.

open/sluit de onderstaande quote:

liam schreef op 04 oktober 2019 om 12:48:

(...) Niet alle aankopen kunnen schoten in de roos zijn.



Mee eens.

Maar hier, 'vanaf het klapstoeltje', verwacht ik een bepaalde balans tussen versterkingen en miskleunen.

 

+1/-0

Ajax is zo goed bezig de afgelopen jaren en dan is het onbegrijpelijk dat er nog ruimte is voor Siem de Jong op de bank. Dit mag echt niet. Schandalig. Lang, Gravenberch, Ekkelenkamp, Eiting etc. investeer daar maar in. Siem de Jong, Labyad is zonde van de moeite.

 

+1/-0

Inderdaad. Ik begrijp totaal niet waarom Siem minuten krijgt. Ik durf te beweren dat hij in het huidige Ajax nooit door was gebroken. En hij is er alleen maar slechter op geworden.

 

+1/-0

Heb het gevoel dat hij vooral minuten krijgt zodat hij in de winterstop een transfer kan maken. Dat vind ikzelf onzin, want ik vind speeltijd voor Lang of Gravenbergh veel belangrijker dan Siem in de showroom zetten. Maar ik denk dat dat het geval is op dit moment. Want voetballend heeft hij geen enkele toegevoegde waarde.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Burzlew schreef op 11 oktober 2019 om 11:50:

Heb het gevoel dat hij vooral minuten krijgt zodat hij in de winterstop een transfer kan maken. Dat vind ikzelf onzin, want ik vind speeltijd voor Lang of Gravenbergh veel belangrijker dan Siem in de showroom zetten. Maar ik denk dat dat het geval is op dit moment. Want voetballend heeft hij geen enkele toegevoegde waarde.




Ik ben bang dat ten Hag opzoek is naar ervaring. Zeker met het wegvallen van Schone.

Ik zie ook veel liever een Gravenberch, Lang of een Eiting minuten maken. Siem hebben we, met alle respect, voor de toekomst niets meer aan. En hij voegt ook noets bijzonders toe op dit moment.

Ben benieuwd wat een Gravenberch einde seizoen gaat doen. Zit volgens mij in de stal van onze pizza vriend.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

JeroenE schreef op 05 oktober 2019 om 07:17:

Ajax is zo goed bezig de afgelopen jaren en dan is het onbegrijpelijk dat er nog ruimte is voor Siem de Jong op de bank. Dit mag echt niet. Schandalig. Lang, Gravenberch, Ekkelenkamp, Eiting etc. investeer daar maar in. Siem de Jong, Labyad is zonde van de moeite.



Lang heeft het mij bij zijn laatste invalbeurt een beetje verspeeld!
Zo nonchalant dat hij speelde.. en arrogant van.. ik doe het wel ff.

Nee met zo een houding komt die jongen er niet.

Als hoop ik voor hem dat hij dat kan veranderen

 

+1/-0

Liep gisteren weer warm. Wat heeft TH toch met deze gast? Is er nou echt geen jong ajax speler te bedenken die op zijn plaats zou kunnen zitten?

 

+2/-0

Gravenberch moet natuurlijk minuten krijgen in plaats van Siem. Ten Hag speelt altijd op safe en geeft jeugd geen kans. Seedorf was 16 toen hij zijn debuut maakte en Gravenberch is fysiek een maatje groter dan Seedorf.

 

+1/-0

Zou het misschien de invloed van Poulsen kunnen zijn, die nog met Siem de Jong gevoetbald heeft?

 

+1/-0

Onze Siem zit alles en iedereen in de weg, en nog in de eerste plaats zichzelf. Beide partijen moeten dit niet meer willen. Conditie op peil houden op de trainingen en in de winter een transfer maken. Of gewoon met wederzijds goedvinden het contract ontbinden. Siem heeft zijn waarde voor Ajax gehad, maar is geen schim meer van zichzelf sinds die klaplong. Is financieel ook allang binnen, dus als ik hem was, ging ik de laatste jaren van m’n carrière lekker in de Serie B of Segunda Division ballen. Mooi weer, acceptabel niveau, lekker genieten.

En dan kunnen die invalbeurten aan Gravenberch en Lang gegeven worden.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

dwtk schreef op 20 oktober 2019 om 17:35:

Gravenberch moet natuurlijk minuten krijgen in plaats van Siem. Ten Hag speelt altijd op safe en geeft jeugd geen kans. Seedorf was 16 toen hij zijn debuut maakte en Gravenberch is fysiek een maatje groter dan Seedorf.



Dit is natuurlijk niet helemaal waar. Dest krijgt genoeg kansen. Dani de Wit en ‘Ronaldo-gooier’ Ekkelenkamp hebben vaak genoeg mogen invallen. Maar het gemiddelde niveau van het eerste is gewoon ontzettend toegenomen de afgelopen 3 jaar. Dan wordt het ook wat lastiger voor jeugdspelers om er tussen te komen. Wees blij dat niet elk 17/18 jarig knulletje direct beter is dan iemand uit de A-selectie, zoals het voorheen vele jaren wél zo was. Dat is uiteindelijk voor de jeugd ook alleen maar goed. Meer weerstand en meer concurrentie stuwt hen ook naar grotere hoogten. En middelmaat blijft niet meer hangen. Een Dani de Wit was 5 jaar geleden de nieuwe Siem de Jong geworden. Nu valt hij af en wordt doorgeselecteerd.

Dat wil niet zeggen dat de jeugd geen kans meer krijgt. Als je goed genoeg bent, dan speel je, ongeacht je leeftijd. Maar de tijden dat de jeugd de kar moest trekken, die zijn voorbij. En dat is goed, er is nu veel meer balans tussen routine, Latijns Amerikaanse mentaliteit en talent. En volgens mij heeft zich dat de afgelopen 3 jaar aardig uitbetaald.

Opleiden is een middel tot een doel, niet een doel opzich. En zo lang Ajax nog steeds de club is die de meeste spelers op het hoogste niveau opleidt, dan is die legacy nog steeds veilig.

 

+2/-0

Ik ben het niet geheel eens met je. Dani de Wit mocht vorig jaar alleen invallen omdat hij verkocht diende te worden. Hetzelfde geldt dit jaar voor Siem de Jong. Als je uit in Mestalla met 0-3 voorstaat dan laat je gewoon een talent invallen en niet Siem.

Ajax heeft deze zomer verkeerd ingekocht. Marin is te licht momenteel voor de selectie. Martinez en Alvarez horen beiden niet op het middenveld. We willen toch geen psv voetbal spelen met een beton middenveld?

In de eredivisie kun je een talent als Gravenberch gewoon de kans geven, je pleegt dan geen roofbouw op hem. Van der Vaart debuteerde ook als 17 jarige. Ekkelenkamp is een leuke speler maar geen natuurtalent zoals Gravenberch.

 

+1/-0

Ik weet niet of speeltijd voor De Jong nou echt ten koste van Gravenberch gaat. Ok, je hebt maar drie wissels, maar ik denk dat als Ten Hag wisselt hij in de eerste plaats naar het totaalplaatje kijkt. Veelal als De Wit in de ploeg kwam was dat voor Van de Beek, een loper voor een loper. Slechts een paar keer was het een tactische wissel of een wissel om een andere middenvelder rust te gunnen. De Wit werd boven De Jong verkozen door Ten Hag. Nu De Wit is vertrokken heeft De Jong die rol overgenomen. Al lijkt Marin me dan meer de hand liggen.

 

+1/-0

Dieptepunt van de avond gisteren. Siem de jong als breekijzer gaan gebruiken. Als of er niets beters rondloopt. Lachwekkend gewoon.
Geeft ook aan dat Ten Hag ongeschikt is. Zie zijn topic.

 

+1/-1

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 24 oktober 2019 om 11:56:

Dieptepunt van de avond gisteren. Siem de jong als breekijzer gaan gebruiken. Als of er niets beters rondloopt. Lachwekkend gewoon.
Geeft ook aan dat Ten Hag ongeschikt is. Zie zijn topic.



Eens.

 

+1/-1

Deze normale topic is open en bestaat uit 5 pagina's: 1 2 3 4 5

Ajax Forum » Historie » Siem de Jong