Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Columns » [EK88] Corona crisis (part 2) de app

Deze normale topic is open en bestaat uit 13 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13

open/sluit de onderstaande quote:

dwtk schreef op 29 mei 2020 om 19:28:

Dit is de opstap naar een nieuwe vorm van handhaven, noemen ze Crowd Control. Dit gaat echt niet alleen voor corona of andere ziektes gebruikt worden. Climat control wordt ook een issue. Over een jaartje of 2-3 kunnen koeien ook ingelogd worden. Volgende stap alle auto's voorzien van een black box en ga zo maar door...



Voor het gemak sluiten jullie wel de AVG en de onahankelijke ingeroepen toetsingscommissie die als gevolg van de sleepwet is opgezet even uit.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Potter schreef op 29 mei 2020 om 19:37:

open/sluit de onderstaande quote:

dwtk schreef op 29 mei 2020 om 19:28:

Dit is de opstap naar een nieuwe vorm van handhaven, noemen ze Crowd Control. Dit gaat echt niet alleen voor corona of andere ziektes gebruikt worden. Climat control wordt ook een issue. Over een jaartje of 2-3 kunnen koeien ook ingelogd worden. Volgende stap alle auto's voorzien van een black box en ga zo maar door...



Voor het gemak sluiten jullie wel de AVG en de onahankelijke ingeroepen toetsingscommissie die als gevolg van de sleepwet is opgezet even uit.


De AIVD heeft zoveel onrechtmatige onderzoeken gedaan, ze werden op de vingers getikt maar de onderzoeken werden wel gedaan :D Rechtssystemen deugen niet :B

Ps jij bent toch voor innovatie, ik ben oud volgens jou, dan moet je ook accepteren dat ze de wet gaan aanpassen..... Of denk je dat 5G alleen wordt ontwikkeld voor pokemon gamers...

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

dwtk schreef op 29 mei 2020 om 19:48:

open/sluit de onderstaande quote:

Potter schreef op 29 mei 2020 om 19:37:

open/sluit de onderstaande quote:

dwtk schreef op 29 mei 2020 om 19:28:

Dit is de opstap naar een nieuwe vorm van handhaven, noemen ze Crowd Control. Dit gaat echt niet alleen voor corona of andere ziektes gebruikt worden. Climat control wordt ook een issue. Over een jaartje of 2-3 kunnen koeien ook ingelogd worden. Volgende stap alle auto's voorzien van een black box en ga zo maar door...



Voor het gemak sluiten jullie wel de AVG en de onahankelijke ingeroepen toetsingscommissie die als gevolg van de sleepwet is opgezet even uit.


De AIVD heeft zoveel onrechtmatige onderzoeken gedaan, ze werden op de vingers getikt maar de onderzoeken werden wel gedaan :D Rechtssystemen deugen niet :B

Ps jij bent toch voor innovatie, ik ben oud volgens jou, dan moet je ook accepteren dat ze de wet gaan aanpassen.....



Ik heb nooit gezegd dat jij oud was.

Ik ben altijd een voorstander geweest van de sleepwet. En dat er een onafhankelijke toetsingscommissie zit vind ik ook ok. En dat zij nu hebben aangetoond dat er te ruim met de data word omgegaan is ook prima.
Ik ben ook voor het electronisch patientendossier trouwens.

De mens word echt paranoia gemaakt. Alsof er in een bunker mensen zitten die de hele dag dwtk lukraak volgen op internet. Daar hebben ze helemaal geen capaciteit voor, dus als ze er capaciteit op gaan zetten hebben ze daar een goede reden voor.

Waar ik niet voor ben is dat er groeperingen zijn die zeggen 'voor vrijheid te strijden' en vaak ook tegen de EU, maar dat vervolgens anoniem doen. Maar als vervolgens hun dochter in een busje word gesleurd moeten de opsporingsdiensten ineens overal bij en ruim baan krijgen.

Rubberen principes hebben vindt ik dat.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 29 mei 2020, 20:03:19.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Potter schreef op 29 mei 2020 om 19:57:

open/sluit de onderstaande quote:

dwtk schreef op 29 mei 2020 om 19:48:

open/sluit de onderstaande quote:

Potter schreef op 29 mei 2020 om 19:37:

open/sluit de onderstaande quote:

dwtk schreef op 29 mei 2020 om 19:28:

Dit is de opstap naar een nieuwe vorm van handhaven, noemen ze Crowd Control. Dit gaat echt niet alleen voor corona of andere ziektes gebruikt worden. Climat control wordt ook een issue. Over een jaartje of 2-3 kunnen koeien ook ingelogd worden. Volgende stap alle auto's voorzien van een black box en ga zo maar door...



Voor het gemak sluiten jullie wel de AVG en de onahankelijke ingeroepen toetsingscommissie die als gevolg van de sleepwet is opgezet even uit.


De AIVD heeft zoveel onrechtmatige onderzoeken gedaan, ze werden op de vingers getikt maar de onderzoeken werden wel gedaan :D Rechtssystemen deugen niet :B

Ps jij bent toch voor innovatie, ik ben oud volgens jou, dan moet je ook accepteren dat ze de wet gaan aanpassen.....



Alsof er in een bunker mensen zitten die de hele dag dwtk lukraak volgen op internet.



????

Aan dat proces komen in de toekomst helemaal geen mensen meer te pas, ik ben werktuigbouwkundig opgeleid maar ik zie dat ik veel meer verstand heb van de werking van pc's dan jij.

Denk jij nou echt als je 5G ontwerpt, dat mensen uit een bunker jou gaan volgen. Ze programmeren een masker bv.

Het masker kan diverse informatie blauwdrukken bevatten. Analyse wordt eerst door pc's gedaan en dan neemt de mens actie.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

dwtk schreef op 29 mei 2020 om 20:09:

open/sluit de onderstaande quote:

Potter schreef op 29 mei 2020 om 19:57:

open/sluit de onderstaande quote:

dwtk schreef op 29 mei 2020 om 19:48:

open/sluit de onderstaande quote:

Potter schreef op 29 mei 2020 om 19:37:

open/sluit de onderstaande quote:

dwtk schreef op 29 mei 2020 om 19:28:

Dit is de opstap naar een nieuwe vorm van handhaven, noemen ze Crowd Control. Dit gaat echt niet alleen voor corona of andere ziektes gebruikt worden. Climat control wordt ook een issue. Over een jaartje of 2-3 kunnen koeien ook ingelogd worden. Volgende stap alle auto's voorzien van een black box en ga zo maar door...



Voor het gemak sluiten jullie wel de AVG en de onahankelijke ingeroepen toetsingscommissie die als gevolg van de sleepwet is opgezet even uit.


De AIVD heeft zoveel onrechtmatige onderzoeken gedaan, ze werden op de vingers getikt maar de onderzoeken werden wel gedaan :D Rechtssystemen deugen niet :B

Ps jij bent toch voor innovatie, ik ben oud volgens jou, dan moet je ook accepteren dat ze de wet gaan aanpassen.....



Alsof er in een bunker mensen zitten die de hele dag dwtk lukraak volgen op internet.



????

Aan dat proces komen in de toekomst helemaal geen mensen meer te pas, ik ben werktuigbouwkundig opgeleid maar ik zie dat ik veel meer verstand heb van de werking van pc's dan jij.

Denk jij nou echt als je 5G ontwerpt, dat mensen uit een bunker jou gaan volgen. Ze programmeren een masker bv.

Het masker kan diverse informatie blauwdrukken bevatten. Analyse wordt eerst door pc's gedaan en dan neemt de mens actie.



Het gaat er niet om hoe die data wordt opgebouwd. Er is voor die uiteindelijke 'actie' helemaal geen capaciteit. De overheidsdiensten klagen nu al met steen en been dat ze mensen tekort komen.

Bovendien word al die data nu juist korter bewaard dan voorheen: 6 maanden maximaal.

Dit bericht is gewijzigd op 29 mei 2020, 20:19:18.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

dwtk schreef op 29 mei 2020 om 20:09:

open/sluit de onderstaande quote:

Potter schreef op 29 mei 2020 om 19:57:

open/sluit de onderstaande quote:

dwtk schreef op 29 mei 2020 om 19:48:

open/sluit de onderstaande quote:

Potter schreef op 29 mei 2020 om 19:37:

open/sluit de onderstaande quote:

dwtk schreef op 29 mei 2020 om 19:28:

Dit is de opstap naar een nieuwe vorm van handhaven, noemen ze Crowd Control. Dit gaat echt niet alleen voor corona of andere ziektes gebruikt worden. Climat control wordt ook een issue. Over een jaartje of 2-3 kunnen koeien ook ingelogd worden. Volgende stap alle auto's voorzien van een black box en ga zo maar door...



Voor het gemak sluiten jullie wel de AVG en de onahankelijke ingeroepen toetsingscommissie die als gevolg van de sleepwet is opgezet even uit.


De AIVD heeft zoveel onrechtmatige onderzoeken gedaan, ze werden op de vingers getikt maar de onderzoeken werden wel gedaan :D Rechtssystemen deugen niet :B

Ps jij bent toch voor innovatie, ik ben oud volgens jou, dan moet je ook accepteren dat ze de wet gaan aanpassen.....



Alsof er in een bunker mensen zitten die de hele dag dwtk lukraak volgen op internet.



????

Aan dat proces komen in de toekomst helemaal geen mensen meer te pas, ik ben werktuigbouwkundig opgeleid maar ik zie dat ik veel meer verstand heb van de werking van pc's dan jij.



Overigens heb ik een afgeronde opleiding Informatica en een master in Wiskunde. En een afgeronde HBO opleiding fotografie.

Maar daarom zul je mij nog niet horen zeggen dat ik slimmer ben dan een ander.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Potter schreef op 29 mei 2020 om 20:12:

open/sluit de onderstaande quote:

dwtk schreef op 29 mei 2020 om 20:09:

open/sluit de onderstaande quote:

Potter schreef op 29 mei 2020 om 19:57:

open/sluit de onderstaande quote:

dwtk schreef op 29 mei 2020 om 19:48:

open/sluit de onderstaande quote:

Potter schreef op 29 mei 2020 om 19:37:

open/sluit de onderstaande quote:

dwtk schreef op 29 mei 2020 om 19:28:

Dit is de opstap naar een nieuwe vorm van handhaven, noemen ze Crowd Control. Dit gaat echt niet alleen voor corona of andere ziektes gebruikt worden. Climat control wordt ook een issue. Over een jaartje of 2-3 kunnen koeien ook ingelogd worden. Volgende stap alle auto's voorzien van een black box en ga zo maar door...



Voor het gemak sluiten jullie wel de AVG en de onahankelijke ingeroepen toetsingscommissie die als gevolg van de sleepwet is opgezet even uit.


De AIVD heeft zoveel onrechtmatige onderzoeken gedaan, ze werden op de vingers getikt maar de onderzoeken werden wel gedaan :D Rechtssystemen deugen niet :B

Ps jij bent toch voor innovatie, ik ben oud volgens jou, dan moet je ook accepteren dat ze de wet gaan aanpassen.....



Alsof er in een bunker mensen zitten die de hele dag dwtk lukraak volgen op internet.



????

Aan dat proces komen in de toekomst helemaal geen mensen meer te pas, ik ben werktuigbouwkundig opgeleid maar ik zie dat ik veel meer verstand heb van de werking van pc's dan jij.

Denk jij nou echt als je 5G ontwerpt, dat mensen uit een bunker jou gaan volgen. Ze programmeren een masker bv.

Het masker kan diverse informatie blauwdrukken bevatten. Analyse wordt eerst door pc's gedaan en dan neemt de mens actie.



Het gaat er niet om hoe die data wordt opgebouwd. Er is voor die uiteindelijke 'actie' helemaal geen capaciteit. De overheidsdiensten klagen nu al met steen en been dat ze mensen tekort komen.


Bullshit argument, 5G neemt jou 70% van het onderzoek uit de hand, dus er komt tijd vrij. Dat mensen van de rechtsspraak niet zo kunnen handelen is wat anders, stel voor dat ik jullie kom versterken, heb een zeer goed analyserend vermogen.... En zo lopen er velen op deze wereld. Het hele rechtssysteem is op niksnutten gebouwd....

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Potter schreef op 29 mei 2020 om 20:18:

open/sluit de onderstaande quote:

dwtk schreef op 29 mei 2020 om 20:09:

open/sluit de onderstaande quote:

Potter schreef op 29 mei 2020 om 19:57:

open/sluit de onderstaande quote:

dwtk schreef op 29 mei 2020 om 19:48:

open/sluit de onderstaande quote:

Potter schreef op 29 mei 2020 om 19:37:

open/sluit de onderstaande quote:

dwtk schreef op 29 mei 2020 om 19:28:

Dit is de opstap naar een nieuwe vorm van handhaven, noemen ze Crowd Control. Dit gaat echt niet alleen voor corona of andere ziektes gebruikt worden. Climat control wordt ook een issue. Over een jaartje of 2-3 kunnen koeien ook ingelogd worden. Volgende stap alle auto's voorzien van een black box en ga zo maar door...



Voor het gemak sluiten jullie wel de AVG en de onahankelijke ingeroepen toetsingscommissie die als gevolg van de sleepwet is opgezet even uit.


De AIVD heeft zoveel onrechtmatige onderzoeken gedaan, ze werden op de vingers getikt maar de onderzoeken werden wel gedaan :D Rechtssystemen deugen niet :B

Ps jij bent toch voor innovatie, ik ben oud volgens jou, dan moet je ook accepteren dat ze de wet gaan aanpassen.....



Alsof er in een bunker mensen zitten die de hele dag dwtk lukraak volgen op internet.



????

Aan dat proces komen in de toekomst helemaal geen mensen meer te pas, ik ben werktuigbouwkundig opgeleid maar ik zie dat ik veel meer verstand heb van de werking van pc's dan jij.



Maar daarom zul je mij nog niet horen zeggen dat ik slimmer ben dan een ander.


Heb zeer complexe projecten uitgevoerd in mijn leven, mede dankzij expertise van anderen. Ben hen zeer dankbaar..... Ik heb wel een hekel aan vreemde mensen die niet onderbouwd zaken aan me proberen uit te leggen. Sommigen willen innovatief maar denken in het heden. De wet gaat op de technologie aangepast worden.... Zo moeilijk is dat niet, hoef je geen recht voor gestudeerd te hebben.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

dwtk schreef op 29 mei 2020 om 17:40:

Het gaat volgens het kabinet om geanonimiseerde zendmastdata die Nederlandse telefoonproviders aanbieden. Daarmee kan het RIVM per uur en per gemeente zien hoeveel mobiele telefoons daar aanwezig zijn en uit welke gemeente de eigenaars van die telefoons komen. Volgens het kabinet zijn de data niet terug te leiden naar individuen.


In tegenstelling tot het bekend maken van "de app" door de minister, gaat het hier om een bericht uit de media. Zonder nu in een discussie over de rol van de media te belanden, het idee om zendmast data te gebruiken om drukte op stranden te kunnen bepalen (bv. voor handhaving) lijkt me technisch gezien veel beter mogelijk dan verspreiding van het virus te meten via bluetooth. Zo had ik dit nieuws geïnterpreteerd, maar hier wordt ook gesuggereerd dat dit data oplevert over de verspreiding van het virus. Interessant.

Maar dan zijn we inderdaad bij de sleepwet. Net zoals Potter stelt, stel ik mij ook voor dat er in een bunker inderdaad iemand real-time mee zit te kijken wat ik op internet uitspook. Iedereen zou ik adviseren om op die manier naar het eigen internet gebruik te kijken. In werkelijkheid kan alles bewaard worden, maar deze data zou in theorie nooit allemaal gebruikt worden omdat vrijwel alles daarvan oninteressant is. Dat klinkt optimistisch, maar ik ben blij dat er altijd mensen zullen zijn die hier tegen zullen ageren. Opmerkelijker is dat toch een groot deel van de Nederlanders een stukje privacy wil opgeven, bijvoorbeeld als dat betekent dat ze weer naar buiten mogen. Deze ontwikkeling ben ik niet gerust op.

open/sluit de onderstaande quote:

dwtk schreef op 29 mei 2020 om 17:40:App
Het delen van de zendmastdata volgt op een eerder mislukt experiment om een corona-app te ontwikkelen om de bewegingen van mensen te volgen. De apps die het kabinet in noodvaart door marktpartijen liet ontwikkelen, bleken stuk voor stuk niet veilig genoeg.


Misschien klopt dit niet helemaal, maar "de app" lijkt in ieder geval ver weg. De juiste stap is inmiddels gezet door de GGD uit te breiden, omdat daar de contact onderzoeken moeten worden verricht. Als er dan toch weer te veel besmettingen zijn kan dat worden opgevangen met inzetten van extra personeel. Daar kan ook die andere app bij helpen. Dat is die app waar een Corona patiënt thuis gebruik van kan maken om te rapporteren aan de huisarts hoe het er voor staat met verschillende symptomen. Dit ontlast de huisarts/ggd, omdat die alleen een signaal krijgen als het niet goed gaat met de patiënt. Qua nut zeker geen killer app, maar zou wel iets bij kunnen dragen. Dus als die er komt dan is de uitspraak van de minister over een te ontwikkelen Corona app toch nog voor zo'n 5% waardevol geweest.

 

+1/-0

Door Potter voel ik mij aangesproken op hebben en ophouden van rubberen principes.

Zoals dwtk aangeeft, dreigt er misbruik van privacygevoelige gegevens. Zoals EK88 aangeeft, houdt een verstandig mens al rekening met dat er massieve opslagcapaciteit van onlineverkeer voor overheid en hackers wordt opgetuigd, en weet je al dat alles wat je doet zal worden nagetrokken. Simpelweg omdat gespeurd kan worden naar kwetsbaarheden, omdat er hufterige belangen mogen spelen bij allerlei vrijemarktpartijen en staatsdiensten. Het gerechtelijke systeem is zeker niet afdoendig een sociaal vangnet.

Vind ik de sleepwet erg? Ben ik tegen datamining? Nee. Niet in beginsel. Maar door de verkeerde eindgebruikers, niet de juiste doeleinden, dan word ik allerminst vrolijk. Ik wil geen Chinese eenkennige gebruikname door overheids- en zakenmarkten. Ik wil zelf weten waar de informatie mag worden opgenomen. Nog minder ruimgetrokken dan Cookie-vrijheid, want Cookie-macht is ook al op vele terreinen te ver inperkend op de kwaliteit van de publiciteitsinhoud die je mag openen. Ik wil controleposten die voor mij dienen, prima voorzien van mijn gegevensmijnen, maar niet een of ander geheim of dubieus instituut waarvan de motieven mij niet bevallen. Zo goedgelovig ben ik nou ook weer niet geboren. Gegevensduane vat ik niet lichtzinnig op.

 

+1/-0

Deze reactie is verwijderd door de originele poster.

Het is een beetje het kip en het ei verhaal. Zeker als je het rechtssysteem er bij betrekt (wat hier volgens mij trouwens helemaal niet het geval is). Als er iemand op internet zoekt naar een handleiding voor waterstof- of spijkerbom en besteld de ingredienten op Amazon; mogen van mij de opsporingsdiensten die gast een bezoekje brengen voordat hij zijn brouwsel gaat testen tijdens de marathon van Amsterdam.

En dat is ook precies waarvoor de sleepwet bedoeld is.

Overigens mogen die opsporingsdiensten ook nog eens alleen maar binnenstappen als ze akkoord hebben van een Rechter-Commisaris (dat is iets anders -en hoger- dan een OvJ). En sinds dat deze diensten niet meer werken onder een zelfde ministerie is dat goed gescheiden.

En dan hebben we ook nog het onafhankelijk orgaan (olv Ronald Prins) die de overheid controleert of er niet teveel aan gegevens word opgeslagen. Dus ook dat gedeelte is geborgd.

Wat gelukkig niet meer kan is dat een simpele ISP weigert gegevens beschikbaar te stellen of ze simpelweg niet eens opslaat. Daar is nu een wet voor bedacht: opslaan is verplicht, delen ook maar op bevel van een RC en de maximale opslagtermijn is ook vastgelegd: 6 maanden. Daarnaast is er ook nog de AVG met een onafhankelijke Autoriteit Gegevensbescherming waaraan ieder bedrijf die onzorgvuldig met data omspringt wettelijk verplicht is dit te melden aan de FG.

En last but not least, is er sinds twee jaar ook het recht om vergeten te worden op internet. Die procedures zijn gewoon online beschikbaar voor iedere burger en die verzoeken worden vrijwel altijd door Google, Amazon en Microsoft uitgevoerd.

Mij komt het over dat er hier ruim voldoende rekening is gehouden met de bescherming van burgers.

Er zijn dus helemaal geen dubieuze afnemers, die data is alleen beschikbaar op opsporingsdiensten. De Gamma kan daar echt niet bij, en CZ of je autoverzekeraar ook niet (alleen al omdat die zich niet bij een RC kunnen vervoegen).

 

+1/-0

Een vriend van mij is in 2002 al in aanraking gekomen met internet spionage. Hij was met een buitenlands bedrijf aan het onderhandelen over de aanschaf van een hoogwaardig materiaalsoort via de email. Een dag later stond er ineens een email van de CIA in zijn mailbox met een hele vragenlijst. Dit is allemaal naar de politie door gespeeld. Er kon niks gedaan worden maar toch kwam de recherche wel allerlei vragen stellen. Conclusie, op hogere hand was er allang contact geweest en ze hebben in de VS alsnog der informatie gekregen.

 

+1/-0

Dank voor de medegedeelde kennis.

Potter, Hoe kijk jij tegen de zaak van Edward Snowden aan ?

Wat mij betreft een illegaal machtsmisdrijf van het Witte Huis en de USA-Government met alle NAVO-partners. Die man zou in de race moeten zijn als hun president. Ethisch kompas, zwaar deskundig, stressbestendig.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Potter schreef op 30 mei 2020 om 18:45:

Als er iemand op internet zoekt naar een handleiding voor waterstof- of spijkerbom en besteld de ingredienten op Amazon; mogen van mij de opsporingsdiensten die gast een bezoekje brengen voordat hij zijn brouwsel gaat testen tijdens de marathon van Amsterdam.

En dat is ook precies waarvoor de sleepwet bedoeld is.


Dat vraag ik me af. De sleepwet is voor de opsporingsdiensten misschien juist niet bedoeld voor dat directe bezoekje. Maar juist voor die overtreding op dag x in de toekomst waarna ze dagen, maanden, misschien nog terug kunnen kijken naar al jouw zoekopdrachten, telefoongesprekken etc. om je er dus in theorie jaren later nog mee te kunnen confronteren.

Als je vandaag zoekt naar die handleiding die jij noemt en spullen wil bestellen, dan zal je waarschijnlijk merken dat je browser even "hapert" (er wordt iets getriggered op de achtergrond waar door de diensten vrij snel op gereageerd kan worden). Maw hier is volgens mij de sleepwet niet nodig, dit werkt waarschijnlijk nu al zo.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

EK88 schreef op 30 mei 2020 om 19:40:

open/sluit de onderstaande quote:

Potter schreef op 30 mei 2020 om 18:45:

Als er iemand op internet zoekt naar een handleiding voor waterstof- of spijkerbom en besteld de ingredienten op Amazon; mogen van mij de opsporingsdiensten die gast een bezoekje brengen voordat hij zijn brouwsel gaat testen tijdens de marathon van Amsterdam.

En dat is ook precies waarvoor de sleepwet bedoeld is.


Dat vraag ik me af. De sleepwet is voor de opsporingsdiensten misschien juist niet bedoeld voor dat directe bezoekje. Maar juist voor die overtreding op dag x in de toekomst waarna ze dagen, maanden, misschien nog terug kunnen kijken naar al jouw zoekopdrachten, telefoongesprekken etc. om je er dus in theorie jaren later nog mee te kunnen confronteren.



Yep en dan vissen ze over een jaar jouw signaal bij het RIVM er tussen uit en weten ze precies waar jij het afgelopen jaar bent geweest, zoals ik al zei het wordt in de toekomst Crowd Control.... En dan kunnen we wel wetten hebben, maar als er 500 doden vallen dan zijn die snel aan de kant gezet.

PS de meeste criminelen kopen hun grondstoffen zwart en niet via het internet.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

EK88 schreef op 30 mei 2020 om 19:40:

open/sluit de onderstaande quote:

Potter schreef op 30 mei 2020 om 18:45:

om je er dus in theorie jaren later nog mee te kunnen confronteren.
.



Dat kan dus niet, want Telco's en ISP's mogen hun data maar 6 maanden bewaren.

 

+1/-0

@Potter, En zo niet? Wat gebeurt als de eigen wet met voeten wordt getreden?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

LuigiTentorioABC schreef op 30 mei 2020 om 19:05:

Dank voor de medegedeelde kennis.

Potter, Hoe kijk jij tegen de zaak van Edward Snowden aan ?

Wat mij betreft een illegaal machtsmisdrijf van het Witte Huis en de USA-Government met alle NAVO-partners. Die man zou in de race moeten zijn als hun president. Ethisch kompas, zwaar deskundig, stressbestendig.



Laten we het etisch kompas van Snowden eens bekijken.

Snowden treedt op een goede dag in dienst van de NSA en ondertekend daar een aantal documenten waaronder een geheimhoudingsverklaring. In die verklaring staat dat indien je staatsgeheime informatie deelt, je wordt berecht voor hoogverraad.

Nou komt er een moment dat Snowden om reden X besluit die staatsgeheime informatie op WikiLeaks te zetten. En als je het niet erg vind blijf ik even weg van die reden, want daar kun je langs alle kanten wat van vinden.

Dan vind ik, áls je weet dat je staatsgeheime informatie deelt en je weet dat je dan berecht kan worden voor hoogverraad; is mijn vraag: als je die info deelt omdat je jezelf in de spiegel wil kunnen aankijken, waarom ontloop je je berechting dan? Als je er zo van overtuigd bent dat je het goede voor de mens doet ga je gewoon naar de krijgsraad en vertel je daar je verhaal. Daar heb je immer voor getekend.

Maar wat doet Snowden? Hij duikt overal onder en heult als de nood erg hoog wordt nog liever met Poetin.

Maar het verhaal gaat nog verder. Hij deelt niet alleen 'eigen werk', hij deelt later ook nog staatsgeheime informatie die hij krijgt van Chelsea Manning (operative in Afghanistan). En omdat hij ook dan weigert om uit zijn schuilplaats te komen gooit hij haar nog voor de bus ook. Dus wat ik van Snowden vindt? Een lafbek. Hij vindt wat ‘moralistisch’ van zijn werkgever maar loopt vervolgens weg van de verantwoordelijkheden. Ethisch kompas?? Een medaille? Rechtstandig in zijn kont misschien. Hij brengt het alsof hij de mensheid helpt maar weigert voor die daad wel verantwoording te nemen.

Maar dan onze Kazachstaanse broers, de Boston Bombers. Wekenlang bezig met voorbereidingen en meerdere personen weten daarvan. Ze zoeken via Google op een handleiding om een bom te maken met een snelkookpan en bestellen de ingredienten via Amazon.

Dat had voorkomen kunnen worden.

Dus mijn vraag retour aan jou...
Wat vind je van onze Kazachstaanse broers?

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 30 mei 2020, 20:15:07.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

LuigiTentorioABC schreef op 30 mei 2020 om 20:06:

@Potter, En zo niet? Wat gebeurt als de eigen wet met voeten wordt getreden?



Dan word de overheid daarvoor op de vingers getikt. Door de club van Ronald Prins of door de FG.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 13 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13

Ajax Forum » Columns » [EK88] Corona crisis (part 2) de app