Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Maatschappelijke discussies » Voorspellingen voor het nieuwe decennium

Deze normale topic is open en bestaat uit 12 pagina's: 1 2 3 4 ... 7 8 9 10 11 12

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 05 juli 2020 om 18:08:

(...) Ik ben niet wit. Ik ben blank. (...)



Ik voel zelf ook nog wel een associatie met 'bleekgezicht'. B)

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Sjoerd Juh. schreef op 05 juli 2020 om 18:31:

open/sluit de onderstaande quote:

Complete onzin. Ze weten niets van de slavernij geschiedenis. Er zijn meer balnken slaven geweest dan zwarte. Nu is er ook nog slavernij in Afrika. Bv in Ghana.



Het lijkt mij sterk dat ze er niets van weten. Je begrijp de basis van het punt niet. Waar het om gaat is dat veel immigranten uit de voormalige koloniën afstammen van slaven. Ze zijn wellicht verhandelt door van Ghanese slavenhandelaren (niemand is er tegen dat te benoemen of te onderzoeken), maar het grootste gedeelte van hun tijd hebben ze doorgebracht als bezit van Nederlandse/Westerse plantagehouders. Die verhalen worden al generaties in hun familie verteld, maar gek genoeg maar nauwelijks op school en in bv musea. Het erkennen dat die verhalen hebben plaatsgevonden, lijkt mij niet bijzonder ingewikkeld.

Je lijkt te denken dat het om een soort stammenstrijd gaat, de witten tegen de zwarten, maar er zijn maar heel weinig van de activisten die er zo in staan eerlijk gezegd. Het is vooral een klein smaldeel Nederlanders die er zo in staan.

open/sluit de onderstaande quote:

Is gewoon een feit. Maar goed.



Eh, nee dat is het niet. Er is één keer een onderzoekje geweest die zoiets beweerde – daarnaast zijn er heel veel meer die iets anders beweren. In dat onderzoek kwam de persoon in kwestie tot een verschil in IQ van, ik dacht, 1 punt. Als dat al waar zou zijn (wat ik betwijfel) zal je daar in een normale samenleving niets van zien omdat het zo weinig is.

open/sluit de onderstaande quote:

Hoezo extreem? Typisch weer een linkse opmerking. Ik ben niet wit. Ik ben blank. Punt!



Omdat je niet argumenteert waarom je zo erg op tegen bent 'wit' genoemd te worden maar wel enorm van leer trekt. Waarom vind je het een belediging? Wat heb je erop tegen?

open/sluit de onderstaande quote:

Domme opmerking!



Want?

open/sluit de onderstaande quote:


Hahaha. Akwasi heeft de theaterschool gedaan in Maastricht. Is ook te zien. De rest absoluut geen hoge opleiding op eenttje na waarvan ik de naam even kwijt ben.



Nou? En? Hij heeft hij toch werk en een carrière? Bovendien is hij behoorlijk succesvol. En trouwens: de meeste van de activisten hebben gewoon een universitaire/hbo-opleiding en runnen meerdere initiatieven in de stad. Je kan ze allemaal opzoeken, ik snap dat de cognitieve dissonantie lastig is, maar voor iemand die over feiten loopt te roepen, ken je ze wel erg slecht en doe je ook wel erg weinig zelfonderzoek.

open/sluit de onderstaande quote:

Dat zeg jij. Dus niet serieus te nemen gezien je andere antwoorden en het plotseling opduiken in deze discussie.



Tsja, ik heb zaken tamelijk duidelijk uitgelegd, ook hoe ik aan mijn expertise kom. Ik sta bovendien prima open voor discussie. Jij komt niet veel verder dan schelden en beledigen. Je laatste punt ook... alsof het uitmaakt wanneer je je in een discussie mengt...



Waar ben ik aan het schelden? Als je de hele discussie lang bepaalde punten moet verdedigen en uitleggen dan komt er een moment dat je daar geen zin meer in hebt. Er is helaas veel gewist hier dus teruglezen wordt moeilijk.
Het gaat vooral om het toontje. Links denkt dat het almachtig is en zet telkens weer anders denkende in de hoek.
Dus volgens jou woorden zijn alleen de houders van slaven slecht en niet degene die ze verkocht hebben. Handelaar betekent koper/verkoper.
Ik ontken niet niet dat Nederlanders betrokken zijn geweest in de slavernij. Zeker niet. Maar dat doen al de zwarte mensen en moslims wel. Zij zijn de grootste boeven geweest in deze wereld en nu nog. Daar hoor je niemand over. Doe daar maar eens iets aan. De geschiedenis kun je niet meer terug draaien en wij zijn niet verantwoordelijk voor wat onze voorouders hebben gedaan.
Volgens de twee heren uit Ghana, die afstammen van de grootste slavenhandelaren van Ghana, ontkennen dit wel. Sterker nog die geven aan dat hun voorouders onwetend waren over het lot van de mensen die ze verkochten. Alsof verkopen van mensen al niet erg genoeg is. Nu zijn er nog minstens 100.000 slaven in Ghana en daar hoor je ze niet over. Ook dat wordt ontkent, terwijl het gewoon een feit is.

BLM is gewoon een links marxistische groepering die uit zijn op totale overname. In Nederland nog niet zo extreem maar dat komt nog wel.

Ik heb twee jaar een bedrijf gehad in Suriname in de houtbouw. Wij hielden ons aan alle internationale afspraken die gemaakt zijn om op een verantwoorde manier te zagen. Dus geen kaalslag. De werknemers die bij ons werkte kregen het dubbele loon van wat ze elders konden verdienen. Bij de Surinaamse eigenaren werden ze uitgebuit (slaven). Toch werden we elke keer weer door veel mensen daar onheus bejegend en bedreigd, omdat we zogenaamde slavendrijvers waren.
Vaak door mensen die niets van hun leven wilde maken en alleen maar in de slachtoffer rol zitten. Waarom denk je dat het daar ook zo slecht gaat. De mentaliteit. En met alle respect het denkvermogen. Juist de mensen die daar in de de bossen wonen de Marrons en de Indianen dat waren harde werkers en waren blij met ons. Maar in Paramaribo was het heel anders. Over discriminatie gesproken. In behoorlijk wat delen van de stad kun je niet alleen over straat. Daar blijft het niet bij woorden en opmerkingen. Nee fysiek geweld is heel gewoon naar de blanke man en vrouw.

Zolang die figuren die nu aan het 'demonstreren' zijn over de hele wereld zijn maar op een ding gefocust en dat is de 'witte' mensen uit te roepen tot de slechterik en de zwarte in de slachtoffer rol. De leiding wil zelfs maar één ding en dat is overheersen. En alles slopen uit het verleden. Geschiedenis kun je niet wissen. Aan de toekomst kun je werken.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:


Waar ben ik aan het schelden?



Mensen uitmaken voor 'lui,' of voor 'dom' zonder enige verdere argumentatie is gewoon schelden. En tamelijk aanmatigend ook.

open/sluit de onderstaande quote:


Als je de hele discussie lang bepaalde punten moet verdedigen en uitleggen dan komt er een moment dat je daar geen zin meer in hebt. Er is helaas veel gewist hier dus teruglezen wordt moeilijk. Het gaat vooral om het toontje. Links denkt dat het almachtig is en zet telkens weer anders denkende in de hoek.



Tsja, het is een beetje de pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet dit, je moet eens naar je eigen toon kijken. 'Links' denkt bovendien helemaal niet almachtig te zijn, er is sinds de jaren '70 geen links kabinet geweest. Dat de discussie soms stevig kan zijn is niet zo erg. Dat jij je daardoor 'in de hoek gezet' door voelt, is tamelijk hysterisch. Volgens mij wordt je in Nederland nog altijd niet gearresteerd of vervolgd voor je mening – er zijn ook bijzonder weinig mensen die dat een goed idee vinden.

open/sluit de onderstaande quote:


Dus volgens jou woorden zijn alleen de houders van slaven slecht en niet degene die ze verkocht hebben. Handelaar betekent koper/verkoper.



Nee, dat staat er niet. Het gaat erom dat hier mensen wonen, die zich – door hun persoonlijke geschiedenis die ze horen van familie – niet herkennen in het beeld van de geschiedenis dat hier wordt geschetst. En dat klopt ook gewoon, de Amerikaanse geschiedschrijving over Nederland (die vrij groot is) is bijvoorbeeld veel genuanceerder.

open/sluit de onderstaande quote:


Ik ontken niet niet dat Nederlanders betrokken zijn geweest in de slavernij. Zeker niet. Maar dat doen al de zwarte mensen en moslims wel. Zij zijn de grootste boeven geweest in deze wereld en nu nog. Daar hoor je niemand over. Doe daar maar eens iets aan. De geschiedenis kun je niet meer terug draaien en wij zijn niet verantwoordelijk voor wat onze voorouders hebben gedaan.



Dat zwarte mensen en moslims 'de grootste boeven' zijn, is een nogal bizarre aanname. Als je zoiets al kan meten en er iets zinnig over kan zeggen in een historisch perspectief, waarom zou je dat überhaupt willen doen? Jij schijnt nog steeds te denken dat mensen jou iets kwalijk nemen, daar is 0 sprake van. Niemand beweert dat wij verantwoordelijk zijn voor wat onze voorouders hebben gedaan. Dit is vooral een argument dat in rechtse kringen bon-ton is, maar niemand neemt de moeite even te checken of dit inderdaad is wat ze zeggen (spoiler: dat is het niet).

open/sluit de onderstaande quote:


Volgens de twee heren uit Ghana, die afstammen van de grootste slavenhandelaren van Ghana, ontkennen dit wel. Sterker nog die geven aan dat hun voorouders onwetend waren over het lot van de mensen die ze verkochten. Alsof verkopen van mensen al niet erg genoeg is. Nu zijn er nog minstens 100.000 slaven in Ghana en daar hoor je ze niet over. Ook dat wordt ontkent, terwijl het gewoon een feit is.



Ik betwijfel of ze dat ontkennen of niet. Van Jerry weet ik dat hij gewoon voor het onderzoeken van de hele keten is. Akwasi is een Amsterdammer en hier geboren, Jerry woont hier sinds zijn 3'e. Ze willen hun eigen leefwereld verbeteren, niet de hele wereld. Dat lijkt mij een gezonde grondhouding.

open/sluit de onderstaande quote:


BLM is gewoon een links marxistische groepering die uit zijn op totale overname. In Nederland nog niet zo extreem maar dat komt nog wel.



Je verzint dit zelf, er is geen enkele reden dit aan te nemen. Hemel, en dan links een 'toontje' verwijten. Tsja.

open/sluit de onderstaande quote:


Ik heb twee jaar een bedrijf gehad in Suriname in de houtbouw. Wij hielden ons aan alle internationale afspraken die gemaakt zijn om op een verantwoorde manier te zagen. Dus geen kaalslag. De werknemers die bij ons werkte kregen het dubbele loon van wat ze elders konden verdienen. Bij de Surinaamse eigenaren werden ze uitgebuit (slaven). Toch werden we elke keer weer door veel mensen daar onheus bejegend en bedreigd, omdat we zogenaamde slavendrijvers waren.
Vaak door mensen die niets van hun leven wilde maken en alleen maar in de slachtoffer rol zitten. Waarom denk je dat het daar ook zo slecht gaat. De mentaliteit. En met alle respect het denkvermogen. Juist de mensen die daar in de de bossen wonen de Marrons en de Indianen dat waren harde werkers en waren blij met ons. Maar in Paramaribo was het heel anders. Over discriminatie gesproken. In behoorlijk wat delen van de stad kun je niet alleen over straat. Daar blijft het niet bij woorden en opmerkingen. Nee fysiek geweld is heel gewoon naar de blanke man en vrouw.



Het is bijzonder aannemelijk dat alle mensen xenofoob en racistisch kunnen zijn, of ze nu zwart zijn of wit. Daarom is het goed er een discussie over te hebben. Wederom maak jij er een stammenstrijd van die er niet is.

open/sluit de onderstaande quote:


Zolang die figuren die nu aan het 'demonstreren' zijn over de hele wereld zijn maar op een ding gefocust en dat is de 'witte' mensen uit te roepen tot de slechterik en de zwarte in de slachtoffer rol. De leiding wil zelfs maar één ding en dat is overheersen. En alles slopen uit het verleden. Geschiedenis kun je niet wissen. Aan de toekomst kun je werken.



Ja, maar dat is dus heel erg zien wat je erin wilt zien, en dan vervolgens je eigen interpretatie bedonquichotten. Lekker makkelijk.

Dit bericht is gewijzigd op 5 juli 2020, 19:45:38.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 05 juli 2020 om 18:47:

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 05 juli 2020 om 18:08:

(...) Ik ben niet wit. Ik ben blank. (...)



Ik voel zelf ook nog wel een associatie met 'bleekgezicht'. B)



Taalkundig is bleek een veel accuratere omschrijving.

Want blank is de Franse verbastering van wit, dus mensen die niet wit maar blank genoemd wensen te worden, kunnen bij Sjoerd Juh een jaar lang in opleiding.

Overigens zou het verbeteren van kansarme achterstellingswijken niet iets wezen dat haaks staat op de conservatieve inhoud. Sterker nog, het wordt onterecht geclaimd door "links"/veranderzucht. Slechte dingen verbeteren sluit goede dingen behouden niet uit. Dat eventjes gezegd hebbende. Alvorens we andermaal in Babylonische spraakverwarring verzanden.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Taalkundig is bleek een veel accuratere omschrijving.



:B :B :D :D ik ben hier wel voor eigenlijk. Veel beter dan wit of blank.

open/sluit de onderstaande quote:


Want blank is de Franse verbastering van wit, dus mensen die niet wit maar blank genoemd wensen te worden, kunnen bij Sjoerd Juh een jaar lang in opleiding.



Hoewel mensen altijd naar mijn geouwehoer mogen luisteren, ben ik niet beschikbaar voor langdurige opleidingen. :B Maar ik ben wel serieus benieuwd waarom het zoveel weerstand oproept.

open/sluit de onderstaande quote:


Overigens zou het verbeteren van kansarme achterstellingswijken niet iets wezen dat haaks staat op de conservatieve inhoud. Sterker nog, het wordt onterecht geclaimd door "links"/veranderzucht. Slechte dingen verbeteren sluit goede dingen behouden niet uit. Dat eventjes gezegd hebbende. Alvorens we andermaal in Babylonische spraakverwarring verzanden.



Ik moest het ff drie keer lezen (over Babylonische spraakverwarring gesproken), maar het klopt wat je zegt, al hangt het wel af van met welke conservatief je praat natuurlijk. Libertariers zouden er zeer sterk tegen zijn, Eric van den Burg (die ik zowel als mens als als politicus bijzonder waardeer), heeft een enorm project gestart om morbide obesitas onder (voornamelijk) migrantenkinderen tegen te gaan. Dat heeft ook nog redelijk gewerkt ook. En dan zijn er types die al marxisme roepen als ze 1 cent omzetbelasting moeten betalen.

 

+1/-0

Ik geloof dat ik eerst even ga bijlezen :-)

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

LuigiTentorioABC schreef op 05 juli 2020 om 20:02:

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 05 juli 2020 om 18:47:

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 05 juli 2020 om 18:08:

(...) Ik ben niet wit. Ik ben blank. (...)



Ik voel zelf ook nog wel een associatie met 'bleekgezicht'. B)



Taalkundig is bleek een veel accuratere omschrijving.

Want blank is de Franse verbastering van wit, dus mensen die niet wit maar blank genoemd wensen te worden, kunnen bij Sjoerd Juh een jaar lang in opleiding.

Overigens zou het verbeteren van kansarme achterstellingswijken niet iets wezen dat haaks staat op de conservatieve inhoud. Sterker nog, het wordt onterecht geclaimd door "links"/veranderzucht. Slechte dingen verbeteren sluit goede dingen behouden niet uit. Dat eventjes gezegd hebbende. Alvorens we andermaal in Babylonische spraakverwarring verzanden.



Blank mag niet meer van de zwarte medemens gesteund door (extreem) linkse groeperingen en politieke partijen, omdat het aan de slavernij doet denken. Dat wij boven de zwarte medemens staan.Zo erg zijn ze doorgeslagen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 05 juli 2020 om 21:43:

open/sluit de onderstaande quote:

LuigiTentorioABC schreef op 05 juli 2020 om 20:02:

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 05 juli 2020 om 18:47:

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 05 juli 2020 om 18:08:

(...) Ik ben niet wit. Ik ben blank. (...)



Ik voel zelf ook nog wel een associatie met 'bleekgezicht'. B)



Taalkundig is bleek een veel accuratere omschrijving.

Want blank is de Franse verbastering van wit, dus mensen die niet wit maar blank genoemd wensen te worden, kunnen bij Sjoerd Juh een jaar lang in opleiding.

Overigens zou het verbeteren van kansarme achterstellingswijken niet iets wezen dat haaks staat op de conservatieve inhoud. Sterker nog, het wordt onterecht geclaimd door "links"/veranderzucht. Slechte dingen verbeteren sluit goede dingen behouden niet uit. Dat eventjes gezegd hebbende. Alvorens we andermaal in Babylonische spraakverwarring verzanden.



Blank mag niet meer van de zwarte medemens gesteund door (extreem) linkse groeperingen en politieke partijen, omdat het aan de slavernij doet denken. Dat wij boven de zwarte medemens staan.Zo erg zijn ze doorgeslagen.



Dat is onjuist.

Men heeft problemen met de term blank omdat blank staat voor reinheid.
En dat zou suggereren dat alles wat niet blank zou zijn 'vies' is.

https://sceptr.net/2018/01/nos-schrapt-woord-blank-wegens-associatie-reinheid/link

Dat het woord 'wit' ook een superieure bijklank heeft (denk maar aan witwassen versus zwartwerk) is het in essentie een meer neutrale term dan 'blank', omdat 'wit' recht tegenover 'zwart' staat.

Dat het een tamelijk overtrokken statement is ben ik met je eens.

De term 'blanke' lijkt voor velen onschuldig en louter naar personen met een witte huidskleur verwijzend. Een zoekopdracht naar 'blanke' in de verschillende online kranten levert meteen duizenden resultaten op. Maar onschuldig is de term allerminst. Woorden zijn niet neutraal, maar dragen en creëren betekenissen. Het Van Dale woordenboek leert ons dat 'blank' een bijwoord is dat "helderwit", "niet bevlekt" of "niet gekleurd" betekent. Blank verwijst niet enkel naar een kleur, maar duidt net de afwezigheid van kleur aan door de connotatie van reinheid, helderheid en onbevlektheid. Het gebruik van de term om witte mensen aan te duiden, draagt op die manier bij aan het onzichtbaar maken van de machtspositie die de witte mens nog steeds bekleedt. De witte (heteroseksuele, mannelijke) mens is neutraal en objectief. Hij is 'ongekleurd' door zijn ervaringen. Hij is de norm waarvan Anderen afwijken - wat ook meteen zijn superioriteit(sgevoel) legitimeert.

De term 'blank' heeft samen met zijn antoniem 'neger' een koloniaal verleden en, helaas, ook een neokoloniaal heden. Argumenteren dat de termen neutraal zijn of vandaag niet langer dezelfde betekenis dragen als in hun koloniale context minimaliseert of ontkent een bevlekte geschiedenis van slavernij, overheersing en uitbuiting van gekleurde door witte mensen. Hoe graag de witte mens zijn geschiedenis ook wil witwassen: noch de witte mens, noch zijn geschiedenis zijn blank.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 5 juli 2020, 21:55:38.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Potter schreef op 05 juli 2020 om 21:48:

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 05 juli 2020 om 21:43:

open/sluit de onderstaande quote:

LuigiTentorioABC schreef op 05 juli 2020 om 20:02:

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 05 juli 2020 om 18:47:

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 05 juli 2020 om 18:08:

(...) Ik ben niet wit. Ik ben blank. (...)



Ik voel zelf ook nog wel een associatie met 'bleekgezicht'. B)



Taalkundig is bleek een veel accuratere omschrijving.

Want blank is de Franse verbastering van wit, dus mensen die niet wit maar blank genoemd wensen te worden, kunnen bij Sjoerd Juh een jaar lang in opleiding.

Overigens zou het verbeteren van kansarme achterstellingswijken niet iets wezen dat haaks staat op de conservatieve inhoud. Sterker nog, het wordt onterecht geclaimd door "links"/veranderzucht. Slechte dingen verbeteren sluit goede dingen behouden niet uit. Dat eventjes gezegd hebbende. Alvorens we andermaal in Babylonische spraakverwarring verzanden.



Blank mag niet meer van de zwarte medemens gesteund door (extreem) linkse groeperingen en politieke partijen, omdat het aan de slavernij doet denken. Dat wij boven de zwarte medemens staan.Zo erg zijn ze doorgeslagen.



Dat is onjuist.

Men heeft problemen met de term blank omdat blank staat voor reinheid.
En dat zou suggereren dat alles wat niet blank zou zijn 'vies' is.

https://sceptr.net/2018/01/nos-schrapt-woord-blank-wegens-associatie-reinheid/link

Dat het woord 'wit' ook een superieure bijklank heeft (denk maar aan witwassen versus zwartwerk) is het in essentie een meer neutrale term dan 'blank', omdat 'wit' recht tegenover 'zwart' staat.

Dat het een tamelijk overtrokken statement is ben ik met je eens.

De term 'blanke' lijkt voor velen onschuldig en louter naar personen met een witte huidskleur verwijzend. Een zoekopdracht naar 'blanke' in de verschillende online kranten levert meteen duizenden resultaten op. Maar onschuldig is de term allerminst. Woorden zijn niet neutraal, maar dragen en creëren betekenissen. Het Van Dale woordenboek leert ons dat 'blank' een bijwoord is dat "helderwit", "niet bevlekt" of "niet gekleurd" betekent. Blank verwijst niet enkel naar een kleur, maar duidt net de afwezigheid van kleur aan door de connotatie van reinheid, helderheid en onbevlektheid. Het gebruik van de term om witte mensen aan te duiden, draagt op die manier bij aan het onzichtbaar maken van de machtspositie die de witte mens nog steeds bekleedt. De witte (heteroseksuele, mannelijke) mens is neutraal en objectief. Hij is 'ongekleurd' door zijn ervaringen. Hij is de norm waarvan Anderen afwijken - wat ook meteen zijn superioriteit(sgevoel) legitimeert.

De term 'blank' heeft samen met zijn antoniem 'neger' een koloniaal verleden en, helaas, ook een neokoloniaal heden. Argumenteren dat de termen neutraal zijn of vandaag niet langer dezelfde betekenis dragen als in hun koloniale context minimaliseert of ontkent een bevlekte geschiedenis van slavernij, overheersing en uitbuiting van gekleurde door witte mensen. Hoe graag de witte mens zijn geschiedenis ook wil witwassen: noch de witte mens, noch zijn geschiedenis zijn blank.



Van de een mag je niet wit zeggen, van de ander mag niet blank zeggen.
Is voor iedereen zijn/haar eigen perceptie.
Zo bijv. ook het woord neger. Daar is niks racistisch aan. Dat speelt alleen in de eigen zieke geest van sommigen. Juist zij maken er iets smerigs van. Precies als bij zwarte Piet. Ik heb nog nooit een zwarte man/vrouw gezien. Wel bruine mensen.
Vraag me af of eskimo's er ook problemen hebben als ze zo genoemd worden. Aboriginals?
Sommigen gaan er ook aan voorbij dat je gebeurtenissen in de toenmalige tijdsgeest moet zien. Je kunt gebeurtenissen van eeuwen niet plaatsen in de huidige tijd. Dat is volstrekt idioot.
Het zal mij worst wezen hoe iemand eruit ziet. Zwart/wit, dik/dun, groot/klein of wat dan ook. Voor mij is iedereen gelijk. Hoe iemand leeft is voor mij wel van belang.
Ik word kotsmisselijk van figuren die mij voor racist uitmaken of zeggen dat ik discrimineer. Ik weiger ook verantwoording te nemen voor evt. wandaden van mensen die ik niet ken en nooit gekend heb, niks mee te maken heb en die allang overleden zijn.
Die gekken die knielen voor een sportwedstrijd. Wat een malloten. Wie weet wat ze op hun kerfstok hebben of andere dingen hebben gedaan die het daglicht niet verdragen kunnen maar zo de bewogen medemens willen tonen.
Zo'n Davids bijvoorbeeld. Slaat zijn partner het ziekenhuis in en wil mensen die voorbeeldig leven de les lezen. Wat een druiloor. Zulke gasten zouden heel erg stil moeten zijn.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

renemar schreef op 06 juli 2020 om 08:25:

(...) Die gekken die knielen voor een sportwedstrijd. Wat een malloten. Wie weet wat ze op hun kerfstok hebben of andere dingen hebben gedaan die het daglicht niet verdragen kunnen maar zo de bewogen medemens willen tonen.
Zo'n Davids bijvoorbeeld. Slaat zijn partner het ziekenhuis in en wil mensen die voorbeeldig leven de les lezen. Wat een druiloor. Zulke gasten zouden heel erg stil moeten zijn.



Ooit zei iemand: ,,zij die onschuldig zijn, gooie de eerste steen".

Die persoon werd zelf ook gediscrimineerd trouwens.
En, er knielen nog steeds mensen voor hem ...

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Potter schreef op 05 juli 2020 om 21:16:

Ik geloof dat ik eerst even ga bijlezen :-)



Ik zal je helpen. Je hebt nog niet gereageerd. Je zei:

open/sluit de onderstaande quote:

In Australie kent men geen Hof voor de Rechten van de Mens.



Vraagje: En het Europese Hof voor de Rechten van de Mens heeft objectieve normen en waarden of moraal?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 06 juli 2020 om 12:08:

En, er knielen nog steeds mensen voor hem ...



Gelukkig Max Verstappen niet.

 

+1/-0

Maar er had 'rein' gestaan als mensen 'rein' willen zeggen, dus dat er een betuttelingsprogramma in de publieke sector vanuit de overheid van kracht is, insinuerende dat er bijbedoelingen in definitie zijn, vind ik allerminst schone pas hebben.

Ook klopt het van allerlei kanten dat 'lui' en 'dom' gewoon accurate beschrijvingen zijn, natuurlijk zijn in achterstellingslanden er verzachtende wurgsituatie-omstandigheden, die dat wel begrijpelijk en doorvoeld maken. (Overigens is de pleasingscultuur en wurgsituaties zelfs in topsegmenten van onze samenleving net zo duister en fout, maar kun je naar fijnere vertoevingsoorden dan toe vertrekken.) Waarbij de kanttekening moet gelden dat als zij een blekere reiziger zien en erachter komen hoe gaaf diegene gastdoceert, zij hun uiterste (letterlijk) inzet proberen te leveren, omdat ze willen blijven contacteren met die blekere reiziger. Waarvan zij overtuigd zijn te kunnen leren. Waarbij ze afleren om afhankelijk te zijn, de reddende hand te zoeken, maar hun karakter hernieuwend opschudden. Hoe dankbaar zij zijn als je hun taal (op taalnormniveau van een tweejarige) ze wilt laten merken ruchtbaarheid te geven aan hun gewoonten en jip en janneke.

Zoals in meer gevallen, kun je pas in teamsituaties erachter komen hoe processen verlopen, wat precies de insteek is qua kwaliteiten. Alleen al door de wurgsituatie die ze gewend zijn mee te maken, zijn ze verguld als iemand met ze werken wil zonder wurgsituatie, dan merk je snelle groei. Maar in elke deelgroep, heb je uitschieters omhoog en uitschieters omlaag, en onderschat nooit het gevaar van de domste in een groep (want dat zijn verhalende populisten).

Ze missen vaak met name de accurate vocabulaire, om bijvoorbeeld een bezwaar of beklag te kunnen maken, en hebben onverdiend afgeschaft dat brainstormoverleg, bezwaar of beklag binnen hun bevolking met schering en inslag een basisrecht is, ongeacht of iemand belangwekkend denkt en uitdrukt.

Dat ze elkaar zware levens aandoen, met weinig effectieve uitkomsten, dat is intriest en in onze minst droevige leefomgeving ondenkbaar. Dat ze hier in ons land overdrijven in brainstormoverleg, bezwaar en beklag komt doordat ze in extase worden dat het uberhaupt wordt toegelaten.


Goede arbitrage is dan nodig en ook iets waardoor ze gelijkstelling merken, net zo zeer als dat de bestaande bevolking gelijkstelling meent te horen te krijgen (maar vaak in die situatie verliest omdat er altijd gene zijn die met de wolven uit het bos meehuilen).

Vandaar van dien mijn eerdere bericht vol naslagartikelen, bovenin pagina 10. Ik vind dat sinds bovenin pagina 10, zienderogen we weer zijn vervallen in persoonlijke meningen en kritiek sinds Sjoerd Juh, en niet zijn genaderd naar een goede situatiescreeningsanalyse toe. Is dat afdwalen een persoonlijke missie? Waarom helpen we elke intrigerende dissonant aan zijn persoonlijke missie?

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 6 juli 2020, 15:05:29.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

LuigiTentorioABC schreef op 06 juli 2020 om 14:59:

Maar er had 'rein' gestaan als mensen 'rein' willen zeggen, dus dat er een betuttelingsprogramma in de publieke sector vanuit de overheid van kracht is, insinuerende dat er bijbedoelingen in definitie zijn, vind ik allerminst schone pas hebben.



Als je je verdiept in de betekenissen en verschillen tussen het woord ‘blank’ en ‘rein’ in deze context, had je kunnen lezen dat ze wel degelijk ‘rein’ bedoelen.

open/sluit de onderstaande quote:

LuigiTentorioABC schreef op 06 juli 2020 om 14:59:

Ook klopt het van allerlei kanten dat 'lui' en 'dom' gewoon accurate beschrijvingen zijn, natuurlijk zijn in achterstellingslanden er verzachtende wurgsituatie-omstandigheden, die dat wel begrijpelijk en doorvoeld maken. (Overigens is de pleasingscultuur en wurgsituaties zelfs in topsegmenten van onze samenleving net zo duister en fout, maar kun je naar fijnere vertoevingsoorden dan toe vertrekken.) Waarbij de kanttekening moet gelden dat als zij een blekere reiziger zien en erachter komen hoe gaaf diegene gastdoceert, zij hun uiterste (letterlijk) inzet proberen te leveren, omdat ze willen blijven contacteren met die blekere reiziger. Waarvan zij overtuigd zijn te kunnen leren. Waarbij ze afleren om afhankelijk te zijn, de reddende hand te zoeken, maar hun karakter hernieuwend opschudden. Hoe dankbaar zij zijn als je hun taal (op taalnormniveau van een tweejarige) ze wilt laten merken ruchtbaarheid te geven aan hun gewoonten en jip en janneke.



Volgens mij hebben we het alleen over de situatie in Nederland, is het gros gewoon hier geboren en getogen (gewoon in Lemmer en Dieren) en begint het dus al met de aanwijzing met ‘ze’ of ‘zij’.

open/sluit de onderstaande quote:

LuigiTentorioABC schreef op 06 juli 2020 om 14:59:

Zoals in meer gevallen, kun je pas in teamsituaties erachter komen hoe processen verlopen, wat precies de insteek is qua kwaliteiten. Alleen al door de wurgsituatie die ze gewend zijn mee te maken, zijn ze verguld als iemand met ze werken wil zonder wurgsituatie, dan merk je snelle groei. Maar in elke deelgroep, heb je uitschieters omhoog en uitschieters omlaag, en onderschat nooit het gevaar van de domste in een groep (want dat zijn verhalende populisten).



Populisme bevindt zich vooral juist in de vervallen middenklasse:
https://www.trouw.nl/nieuws/volgens-christophe-guilluy-weet-de-elite-het-diep-van-binnen-al-ze-legt-het-af-tegen-het-populisme~b3cdf895link

open/sluit de onderstaande quote:

LuigiTentorioABC schreef op 06 juli 2020 om 14:59:

Ze missen vaak met name de accurate vocabulaire, om bijvoorbeeld een bezwaar of beklag te kunnen maken, en hebben onverdiend afgeschaft dat brainstormoverleg, bezwaar of beklag binnen hun bevolking met schering en inslag een basisrecht is, ongeacht of iemand belangwekkend denkt en uitdrukt.



Dat doen Italiaanse immigranten ook.

open/sluit de onderstaande quote:

LuigiTentorioABC schreef op 06 juli 2020 om 14:59:

Dat ze elkaar zware levens aandoen, met weinig effectieve uitkomsten, dat is intriest en in onze minst droevige leefomgeving ondenkbaar. Dat ze hier in ons land overdrijven in brainstormoverleg, bezwaar en beklagDat zal deze discussie altijd bliojven komt doordat ze in extase worden dat het uberhaupt wordt toegelaten.



Nogmaals, we hebben het hier niet alleen over mensen (want dat zijn het) die hier per vlot naar toe zijn gekomen. En dan nog, deze discussie kan een draadje krijgen met 40 pagina’s, maar niemand hier op het forum kan per individu per vlot bepalen of zijn redenen legitiem zijn.

open/sluit de onderstaande quote:

LuigiTentorioABC schreef op 06 juli 2020 om 14:59:

Goede arbitrage is dan nodig en ook iets waardoor ze gelijkstelling merken, net zo zeer als dat de bestaande bevolking gelijkstelling meent te horen te krijgen (maar vaak in die situatie verliest omdat er altijd gene zijn die met de wolven uit het bos meehuilen).



Waarom is er arbitrage op gelijkstelling nodig? Ze zijn gewoon gelijk.

open/sluit de onderstaande quote:

LuigiTentorioABC schreef op 06 juli 2020 om 14:59:

Vandaar van dien mijn eerdere bericht vol naslagartikelen, bovenin pagina 10. Ik vind dat sinds bovenin pagina 10, zienderogen we weer zijn vervallen in persoonlijke meningen en kritiek sinds Sjoerd Juh, en niet zijn genaderd naar een goede situatiescreeningsanalyse toe. Is dat afdwalen een persoonlijke missie? Waarom helpen we elke intrigerende dissonant aan zijn persoonlijke missie?



De analyse van Sjoerd Juh is grondiger, uitgebreider en completer dan dat ik tot nog toe hier gehoord heb. Deze discussie zal altijd doorspekt blijven van persoonlijke opvattingen, om dat te doorbreken zul je eerst moeten vaststellen waar je naar toe wil met deze discussie. Waar dient hij voor? Wat wil je er mee bereiken?

 

+1/-0

Eerste twee antwoorden zijn glaszuiver pertinent onwaar en bij de rest van jouw antwoorden probeer je in jouw discussieverschuiving bepalend te worden, daarmee voer je geen gesprek met degene die je meent te citeren. Potter, zonde man, we brace ourselves for impact, als jij het gespreksdraad overneemt..

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

NietRechtsNietLinks schreef op 06 juli 2020 om 12:38:

Ik zal je helpen. Je hebt nog niet gereageerd. Je zei:

open/sluit de onderstaande quote:

In Australie kent men geen Hof voor de Rechten van de Mens.



Vraagje: En het Europese Hof voor de Rechten van de Mens heeft objectieve normen en waarden of moraal?



Een voorbeeld hoe je iemand kunt leren kennen zonder contact te hebben. ;)

 

+2/-0

Waar zijn ze trouwens, al die principiëlen, het Gutmenschenbataljon en andere hypocriete fatsoenrakkers die zo nodig Johan Derksen moesten bekritiseren?

Er was toch een serieus probleem, zo schreeuwden ze van de daken pleinen?! Ik vind het maar erg stil.

Vreemd dat we op geen enkele manier geïnformeerd worden dat ze er hard aan werken om het probleem opgelost te krijgen en op welke wijze ...

Ik heb trouwens vandaag uit solidariteit een paar uur geknield.
Maar ik lees op TT, nu.nl, bij de NOS etc. geen enkele verandering in de wereld.

 

+2/-1

open/sluit de onderstaande quote:

LuigiTentorioABC schreef op 06 juli 2020 om 19:59:

Eerste twee antwoorden zijn glaszuiver pertinent onwaar en bij de rest van jouw antwoorden probeer je in jouw discussieverschuiving bepalend te worden, daarmee voer je geen gesprek met degene die je meent te citeren. Potter, zonde man, we brace ourselves for impact, als jij het gespreksdraad overneemt..



Ze zijn niet onwaar he, jij bent het er niet mee eens. Je beschuldigde mij eerder ook al van 'persoonlijke meningen,' waarbij je jezelf als 'objectief' neerzet, nogal flauwe spelletjes eerlijk gezegd.

De geschiedenis van het woord blank is redelijk bekend en gewoon op te zoeken. Wat Potter erover zegt klopt met wat de geschiedenisboeken zeggen. In de koloniale tijd, bijvoorbeeld in Nederlands-Indië, was er een sprake van een raciaal systeem dat bijzonder uitgekiend was en met allerlei eufemismen of taaltrucs werkte om deze macht te legaliseren. Zo waren er inheemsen (de aapjes, zoals ze werden genoemd), de Indo's (mix van inheems en wit) en blanken. Deze laatste groep mochten alles, naar alle scholen en alle functies bekleden. De inheemsen, behalve de adel dan, mochten bijvoorbeeld niet naar het HBS en geen administratieve functies bekleden. Indo's zaten er in een beetje tussen in. Klassieke Blud und Bodem dus, maar dan van een bezettende macht. Deze raciale hiërarchie zit ook in de taal verweven.

Ik vind persoonlijk het ook wat overdreven, maar heb er ook geen probleem mee. Ik kan zelf moeilijk beoordelen wat het met anderen doet, bovendien heb ik niet het idee dat ik iets verlies door het woord 'wit' te gebruiken. Dus wat is het probleem precies, dat is mij nog steeds niet duidelijk.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Sjoerd Juh. schreef op 07 juli 2020 om 12:46:

open/sluit de onderstaande quote:

LuigiTentorioABC schreef op 06 juli 2020 om 19:59:

Eerste twee antwoorden zijn glaszuiver pertinent onwaar en bij de rest van jouw antwoorden probeer je in jouw discussieverschuiving bepalend te worden, daarmee voer je geen gesprek met degene die je meent te citeren. Potter, zonde man, we brace ourselves for impact, als jij het gespreksdraad overneemt..



Ze zijn niet onwaar he, jij bent het er niet mee eens. Je beschuldigde mij eerder ook al van 'persoonlijke meningen,' waarbij je jezelf als 'objectief' neerzet, nogal flauwe spelletjes eerlijk gezegd.

De geschiedenis van het woord blank is redelijk bekend en gewoon op te zoeken. Wat Potter erover zegt klopt met wat de geschiedenisboeken zeggen. In de koloniale tijd, bijvoorbeeld in Nederlands-Indië, was er een sprake van een raciaal systeem dat bijzonder uitgekiend was en met allerlei eufemismen of taaltrucs werkte om deze macht te legaliseren. Zo waren er inheemsen (de aapjes, zoals ze werden genoemd), de Indo's (mix van inheems en wit) en blanken. Deze laatste groep mochten alles, naar alle scholen en alle functies bekleden. De inheemsen, behalve de adel dan, mochten bijvoorbeeld niet naar het HBS en geen administratieve functies bekleden. Indo's zaten er in een beetje tussen in. Klassieke Blud und Bodem dus, maar dan van een bezettende macht. Deze raciale hiërarchie zit ook in de taal verweven.

Ik vind persoonlijk het ook wat overdreven, maar heb er ook geen probleem mee. Ik kan zelf moeilijk beoordelen wat het met anderen doet, bovendien heb ik niet het idee dat ik iets verlies door het woord 'wit' te gebruiken. Dus wat is het probleem precies, dat is mij nog steeds niet duidelijk.



Oke, wat jij maar wilt... Ik ben tegen het verweven van anekdotes bij gespelde woorden. Want dan krijg je taalverloedering en cultuurverloedering.

Ik moet het woord 'helder' gebruiken als ik wil zeggen helder, en ik moet het woord 'rein' gebruiken als ik wil zeggen rein.

Anders moet je bijna jurisprudentie toepassen op de taal en termen, nou sorry, maar daarvoor pas ik echt. Laat de Dikke Van Dale(ns) daarmee maar lekker zoet zijn, het is zeker niet officieel.

En wat Potter deed, was zeggen waar we (dus ik incluis) het over moeten hebben. Maar als nota bene in de zin al staat 'achterstellingslanden' dan weet hij dat het hele vervolg niet gaat over Nederland, dus dan neemt hij een loopje met mijn inhoud, ipv te continueren waarmee hij het gesprek allereerst aanbond.

En bij jou, ik had op bladzij 10 bovenaan een heel uitgebreide reader aangeleverd, en jij gaat doodleuk beginnen zonder nadere kaft aan een diepteanalyse over de behandelingen van immigrantengezinnen ed in Nederland. Ipv dat je aangeeft dat het gespreksregie wordt aangepast en we even iets nieuws erbij pakken, ga jij ongepolijst opeens zonder inleiding een diepe duik nemen en de een na de ander op de lange tenen trappen. Dat heeft toch geen stijl? Je ziet dat Stefan net een voorwaardelijke heropening heeft toegelaten, en je gaat toch maar weer verder met het indruisen tegen andermans inbreng.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 7 juli 2020, 13:05:47.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 06 juli 2020 om 20:40:

Waar zijn ze trouwens, al die principiëlen, het Gutmenschenbataljon en andere hypocriete fatsoenrakkers die zo nodig Johan Derksen moesten bekritiseren?

Er was toch een serieus probleem, zo schreeuwden ze van de daken pleinen?! Ik vind het maar erg stil.

Vreemd dat we op geen enkele manier geïnformeerd worden dat ze er hard aan werken om het probleem opgelost te krijgen en op welke wijze ...

Ik heb trouwens vandaag uit solidariteit een paar uur geknield.
Maar ik lees op TT, nu.nl, bij de NOS etc. geen enkele verandering in de wereld.



Maakt mij ook zeer benieuwd, want als renemar hier een keertje losbarst dat de Vogelaarwijken zijn vervallen nadat ze prima waren opgeleverd, toen begon hier Sjoerd Juh al met dat hij niet mag losbarsten met bruuskerende benamingen omdat hij dan zogenaamd zichzelf zou diskwalificeren. Dus de bataljons bestaan ook hier nog wel, maar goed, echt luisteren door stijlfiguren heen naar argumenten, helaas beheersen vrij weinigen die kunst terdege.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 12 pagina's: 1 2 3 4 ... 7 8 9 10 11 12

Ajax Forum » Maatschappelijke discussies » Voorspellingen voor het nieuwe decennium