Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Buitenlandse competities » WK 2022

Deze normale topic is open en bestaat uit 11 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

Kwalitatief een erg matig WK, behalve Frankrijk/MBappe en evt Spanje? De rasechte spelverdeler met inzicht en passing is uitgestorven. Slordig en teveel berekend, waar door je soms verrassingen hebt qua uitslagen, wat het nog enigszins dragelijk maakt.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

T-Bag schreef op 27 november 2022 om 14:50:

Jammer voor Ziyech, beter voor ons eventueel gezien een mogelijke transfer(som)



Als Chelsea nog steeds belangstelling heeft voor Alvarez zit er mogelijk een ruildeal in.

Scheelt weer een bak met geld omdat Schreuder al meer dan 100 miljoen heeft mogen uitgeven. Ongekend eigelijk als je ziet wat de man er voor heeft gehaald.

 

+2/-0

Hoppa Ziyech, we hadden toch beter goed in hem kunnen investeren in plaats van al die troep die we gekocht hebben afgelopen zomer..
Dan maar meer salaris, maar aankopen alleen als ze echt meerwaarde hebben.

 

+2/-0

De teloorgang van een gouden generatie Belgen. Marokko verrassend sterk. Overwinning niets op af te dingen.

Haal Ziyech maar meteen terug naar Ajax. Kost wat kost.

 

+1/-1

Nederland hoeft niet roemloos ten onder te gaan maar moet wel de poppetjes veranderen:

Dumfries -> Frimpong
Koopmeiners -> Simons
Blind -> Malacia

Dan kom je tot zoiets:

Noppert
Frimpong-Timber-Van Dijk-Aké-Malacia
De Jong-Simons-Berghuis
Gakpo-Depay

Hiermee wordt je geen wereldkampioen maar kan je wel weer gaan voetballen.

 

+1/-1

open/sluit de onderstaande quote:

T-Bag schreef op 27 november 2022 om 16:06:

Belgen hadden 4 jaar terug moeten oogsten, nu zitten ze min of meer in hetzelfde schuitje als wij zaten. Afscheid nemen van de oude garde en nieuwe generatie gaan invullen



Hebben ook de fout gemaakt om een middelmatige coach jarenlang aan te laten kloten met hun beste materiaal ooit.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

John89 schreef op 27 november 2022 om 16:16:

Nederland hoeft niet roemloos ten onder te gaan maar moet wel de poppetjes veranderen:

Dumfries -> Frimpong
Koopmeiners -> Simons
Blind -> Malacia

Dan kom je tot zoiets:

Noppert
Frimpong-Timber-Van Dijk-Aké-Malacia
De Jong-Simons-Berghuis
Gakpo-Depay

Hiermee wordt je geen wereldkampioen maar kan je wel weer gaan voetballen.



Buiten de invulling is dat 532 systeem echt een gedrocht. De veldbezetting klopt gewoon niet als je op balbezit wil spelen. Plus dat weinig spelers het systeem beheersen. Je hebt te weinig tijd om automatismen in te slijten.
Overigens vond ik vooral De Jong als een natte krant spelen tegen Ecuador, veel te veel pingelen, doet ie wel vaker.
Anyways, waarschijnlijk nog een rondje door en dan lekker naar huis. Zolang de Ajacieden maar heel blijven vind ik het wel prima.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 27 november 2022 om 16:00:

De teloorgang van een gouden generatie Belgen. Marokko verrassend sterk. Overwinning niets op af te dingen.

Haal Ziyech maar meteen terug naar Ajax. Kost wat kost.



Ik ben meteen voor als uitzondering omdat er allerlei voordelen aan verbonden zijn dat Ziyech word gehaald. Hij kent de club etc..

Uitgezonderd bekende namen vind ik dat Schreuder & Co niet meer lukraak mogen inkopen omdat er al te veel is uitgegeven waarbij het voetbal onder Schreuder slechter en slechter werd. Laat eerst de RvC maar eens een verstandige TD aanstellen. Een goede organisatie neerzetten die vooruit kijkt en verantwoord geld uitgeeft, alvorens de volgende 100 miljoen verdampt.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

YAKUBU22 schreef op 27 november 2022 om 16:49:

open/sluit de onderstaande quote:

John89 schreef op 27 november 2022 om 16:16:

Nederland hoeft niet roemloos ten onder te gaan maar moet wel de poppetjes veranderen:

Dumfries -> Frimpong
Koopmeiners -> Simons
Blind -> Malacia

Dan kom je tot zoiets:

Noppert
Frimpong-Timber-Van Dijk-Aké-Malacia
De Jong-Simons-Berghuis
Gakpo-Depay

Hiermee wordt je geen wereldkampioen maar kan je wel weer gaan voetballen.



Buiten de invulling is dat 532 systeem echt een gedrocht. De veldbezetting klopt gewoon niet als je op balbezit wil spelen. Plus dat weinig spelers het systeem beheersen. Je hebt te weinig tijd om automatismen in te slijten.
Overigens vond ik vooral De Jong als een natte krant spelen tegen Ecuador, veel te veel pingelen, doet ie wel vaker.
Anyways, waarschijnlijk nog een rondje door en dan lekker naar huis. Zolang de Ajacieden maar heel blijven vind ik het wel prima.



Ach je zou ook 4-3-3 kunnen spelen met zoiets:

Noppert
Timber-De Ligt-Van Dijk-Aké
De Jong-Simons-Berghuis
Depay-De Jong-Gakpo

Ajax wil ik het momenteel niet over hebben daar worden we vanaf januari weer mee geplaagd.

 

+2/-0

Iemand toevallig gisteravond nog het programma 'Even tot Hier' gezien? Wij hebben ons rot gelachen om van Gaal met een oranje pruik op. Mijn vrouw bedacht er een blond kapsel bij en meende de broer van Donald Trump er in te zien. Nou ja, ik zag het niet maar de uitkijk van van Gaal heeft er wel iets van weg.

Hier de foto; https://i.postimg.cc/tCHQQMP5/20221126-233126.jpglink

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

John89 schreef op 27 november 2022 om 17:01:

open/sluit de onderstaande quote:

YAKUBU22 schreef op 27 november 2022 om 16:49:

open/sluit de onderstaande quote:

John89 schreef op 27 november 2022 om 16:16:

Nederland hoeft niet roemloos ten onder te gaan maar moet wel de poppetjes veranderen:

Dumfries -> Frimpong
Koopmeiners -> Simons
Blind -> Malacia

Dan kom je tot zoiets:

Noppert
Frimpong-Timber-Van Dijk-Aké-Malacia
De Jong-Simons-Berghuis
Gakpo-Depay

Hiermee wordt je geen wereldkampioen maar kan je wel weer gaan voetballen.



Buiten de invulling is dat 532 systeem echt een gedrocht. De veldbezetting klopt gewoon niet als je op balbezit wil spelen. Plus dat weinig spelers het systeem beheersen. Je hebt te weinig tijd om automatismen in te slijten.
Overigens vond ik vooral De Jong als een natte krant spelen tegen Ecuador, veel te veel pingelen, doet ie wel vaker.
Anyways, waarschijnlijk nog een rondje door en dan lekker naar huis. Zolang de Ajacieden maar heel blijven vind ik het wel prima.



Ach je zou ook 4-3-3 kunnen spelen met zoiets:

Noppert
Timber-De Ligt-Van Dijk-Aké
De Jong-Simons-Berghuis
Depay-De Jong-Gakpo

Ajax wil ik het momenteel niet over hebben daar worden we vanaf januari weer mee geplaagd.



Dan pas ik jouw team weer een beetje verder aan Bijlow => Noppert, De Vrij => De Ligt, Frimpong => De Jong (en Depay naar het centrum).

Bijlow; Timber, De Vrij, Van Dijk, Aké; Berghuis, De Jong (punt naar achteren), Simons; Frimpong, Depay, Gakpo.

 

+1/-0

Gakpo, Depay, Simons
Klaassen
De Jong, Berghuis
Aké, Van Dijk, De Vrij, Dumfries
Noppert

Met Berghuis naast De Jong, Simons op rechtsbuiten en Gakpo op linksbuiten, blijft Klaassen over als #10, wat overigens interessant is: hij overlegt goede cijfers in Oranje en met Depay als centrumspits zal Klaassen zijn waarde hebben.

Depay is geen rechtsbuiten: een spits of linksbuiten. We hebben geen goede rechtsbuiten: je zet daar Bergwijn (natuurlijk eigenlijk ook een linksbuiten) neer of Simons, aangezien zij daar wél uit de voeten kunnen (Bergwijn is in slechte vorm, terwijl Simons in topvorm is). Dumfries is de beste rechtsback in een 4-mans defensie en Timber de beste rechtscentrale verdediger in een 3-mans defensie: hij wordt opgeofferd bij deze wijziging van formatie.

Aké, Van Dijk en De Vrij kunnen een 3-mans defensie vormen wanneer Dumfries erg diep gaat. Klaassen, Gakpo en Simons kunnen allemaal de ruimte invullen welke Depay achter zich laat (wat een specialiteit van Klaassen is), mocht hij zich terugzakken of naar een zijkant toe gaat. Depay gaat natuurlijk graag naar de linkerkant toe, waar Gakpo speelt. Gakpo is het beste als linksbuiten, maar kan zeker tijdens het spel meedoen met de positiewisselingen. Alle aanvallers kunnen zowel centraal (spits én #10) als aan de zijkant spelen.

De Jong kan zich focussen op het spelopbouw vlak voor de verdediging en zijn verdedigende taken, met Berghuis naast zich wie meer het spel gaat maken dieper in het veld dan Frenkie zelf. Noppert doet het gewoon goed, dus Bijlow is voor nu een goede tweede keuze. Tot slot voor wie mijn proces volgt: ik heb het WK niet geboycot (maar heb genoeg meningen erover natuurlijk), aangezien ik toch te graag naar voetbal kijk.

 

+3/-1

Mooi doelpunt van Bruno hoor *ahum*.

En dacht die fanboy dat Penaldo nog op het veld stond om zijn cadeautje uit te pakken?

 

+1/-0

Dit schijnt de opstelling te worden tegen Qatar:

Noppert; Dumfries, Timber, Van Dijk, Aké, Blind; De Roon, De Jong; Klaassen; Gakpo, Depay.

Toch anti-voetballer de Roon erbij.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

John89 schreef op 29 november 2022 om 15:01:

Dit schijnt de opstelling te worden tegen Qatar:

Noppert; Dumfries, Timber, Van Dijk, Aké, Blind; De Roon, De Jong; Klaassen; Gakpo, Depay.

Toch anti-voetballer de Roon erbij.



Noppert, Dumfries, Blind, de Roon, Klaassen en een half kreupele Memphis omdat Luukinho en zijn twee klonen het enige "alternatief" zijn door het fantastische selectiebeleid van een bondscoach die tien jaar geleden al over de houdbaarheidsdatum was. Acht verdedigend ingestelde spelers tegen f*cking Qatar! Wat zijn we diep gezonken :D

Nee maar de kritiek van Cruijff op het niveau van het Nederlandse voetbal sloeg nergens op, gaat zo geweldig ...

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 29 november 2022, 15:36:48.

 

+1/-0

Wat een trieste opstelling. Dit bederft echt het kijk plezier.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 29 november 2022 om 15:42:

Wat een trieste opstelling. Dit bederft echt het kijk plezier.


Wordt weer tikkie terug-links-rechts... Typisch hedendaags Ajax voetbal. Wat verlang ik terug naar de tijden van 20-30 jaar terug. Ik vond Brazilië trouwens gisteren ook slaapverwekkend, die leunen ook alleen achteruit.

 

+2/-0

Het gaat met de wedstrijd slechter. Inmiddels hoop ik dat ze eruit vliegen. Wat een ongeïnspireerd stelletje lamzakken staan er in het veld. Uitgezonderd Gakpo.

 

+1/-1

Deze normale topic is open en bestaat uit 11 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

Ajax Forum » Buitenlandse competities » WK 2022