Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Gastenboek » Verbeteringen topic

Deze normale topic is open en bestaat uit 15 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15

Waarom is het zo doodsaai rustig op het forum? Begrijp dat het lang offline is geweest, maar de doorstart gaat toch goed? Waar blijven de terugkerende topposters?

 

+1/-0

Ik denk dat een hoop mensen wel een kijkje hebben genomen, maar de zuurgraad in de forums is zo hoog dat ze snel weer weggerend zijn. Zie bijvoorbeeld het Promes forum de afgelopen dagen.

Langzaam zal zo het forum leeglopen denk ik. Zonde.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

RojoCoko schreef op 02 april 2020 om 01:46:

Langzaam zal zo het forum leeglopen denk ik. Zonde.



Precies.

open/sluit de onderstaande quote:

RojoCoko schreef op 02 april 2020 om 01:46:

Ik denk dat een hoop mensen wel een kijkje hebben genomen, maar de zuurgraad in de forums is zo hoog dat ze snel weer weggerend zijn. Zie bijvoorbeeld het Promes forum de afgelopen dagen.




Misschien verliest men de aanmoedingsgeest inderdaad wel. En voor aanmoedigende reacties toont zich onverdraagzaamheid. Misschien dat de moderatoren hier op kunnen toezien en filteren, waardoor het meer een Pro-Ajax levenslicht krijgt. Sta ik wel achter ook.

 

+1/-0

Of misschien speelt wel mee dat er niet gevoetbald wordt en de focus voornamelijk op andere zaken ligt? Als ik voor mezelf spreek, is dat wel zo.
In de zomermaanden heb je vaak allerlei geruchten waarover gesproken wordt, voorbereiding voor Europese kwalificatieduels etc. Nu is daar geen sprake van, niemand weet wanneer we ons weer echt met voetbal bezig kunnen houden...

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

LuigiTentorioABC schreef op 02 april 2020 om 01:52:

(...) Misschien dat de moderatoren hier op kunnen toezien en filteren, waardoor het meer een Pro-Ajax levenslicht krijgt. (...)



Dan lopen er nog meer weg.

 

+1/-0

Het is niet aan ons om het forum een bepaalde kant op te sturen. Iedereen moet zijn zegje kunnen blijven doen, zowel negatief als uiteraard positief. Zolang alles binnen de gestelde kaders gebeurt bepalen de users welke kant het op zal gaan.
Als je een goed idee hebt voor een topic, bijvoorbeeld voor positieve of grappige berichten, een nieuwe 'klasje van Co' of dergelijk, schroom niet en open het.

 

+1/-0

Denk dat we moeten accepteren dat het internetforum in grote lijnen passé is. Ik kan het niet met volle overtuiging zeggen, maar volgens mij was er al minder animo ver voordat de website offline ging. Social media (waar je met een paar klikken in contact kunt komen met je favoriete speler) heeft daarvoor gezorgd.

Dat het forum dan ineens voor een heel lange tijd offline is geweest was natuurlijk de genadeklap. Het is niet zo raar dat er nu geen kip komt kijken als je jezelf zo lang buitenspel hebt gezet. En als klap op de vuurpijl krijg je het coronavirus, iets wat voetbal in vergetelheid heeft gebracht.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 3 mei 2020, 17:42:15.

 

+1/-0

Ik denk dat ook zeker oorzaak is, dat de forumindeling anders is en veel van de oude topics (met inhoud) zijn verdwenen.

Voorheen wisten de vaste posters precies waar ze hun "ei kwijt" konden.
Nu is het aantal topics beperkt en wordt nauwelijks de moeite genomen nieuwe topics aan te maken.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

LuigiTentorioABC schreef op 02 april 2020 om 01:52:

open/sluit de onderstaande quote:

RojoCoko schreef op 02 april 2020 om 01:46:

Langzaam zal zo het forum leeglopen denk ik. Zonde.



Precies.

open/sluit de onderstaande quote:

RojoCoko schreef op 02 april 2020 om 01:46:

Ik denk dat een hoop mensen wel een kijkje hebben genomen, maar de zuurgraad in de forums is zo hoog dat ze snel weer weggerend zijn. Zie bijvoorbeeld het Promes forum de afgelopen dagen.




Misschien verliest men de aanmoedingsgeest inderdaad wel. En voor aanmoedigende reacties toont zich onverdraagzaamheid. Misschien dat de moderatoren hier op kunnen toezien en filteren, waardoor het meer een Pro-Ajax levenslicht krijgt. Sta ik wel achter ook.



Sinds wanneer wonen wij hier in Noord Korea of China. Voor de lange stop had men hier respect voor elkaars mening en af en toe ontspoorde het wel eens. Niets mis mee.

Nu lopen er hier een paar betweters rond die denken dat ze hun mening moeten opdringen als zijnde de waarheid. Ik voorzie dat er binnenkort nog hooguit 5 mensen hier blijven posten.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 03 mei 2020 om 19:00:

(...)
Ik voorzie dat er binnenkort nog hooguit 5 mensen hier blijven posten.



Op de (actuele) nieuwsberichten van de voorpagina wordt anders wel frequent gereageerd. De site weet men dus wel te vinden.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 03 mei 2020 om 19:45:

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 03 mei 2020 om 19:00:

(...)
Ik voorzie dat er binnenkort nog hooguit 5 mensen hier blijven posten.



Op de (actuele) nieuwsberichten van de voorpagina wordt anders wel frequent gereageerd. De site weet men dus wel te vinden.



Klopt maar ten opzichte van voor de langdurige stop, is er weinig meer over. Heel jammer.
Hopelijk weet men de weg weer te vinden, als de competitie hervat wordt.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 03 mei 2020 om 19:00:

Sinds wanneer wonen wij hier in Noord Korea of China. Voor de lange stop had men hier respect voor elkaars mening en af en toe ontspoorde het wel eens. Niets mis mee.

Nu lopen er hier een paar betweters rond die denken dat ze hun mening moeten opdringen als zijnde de waarheid. Ik voorzie dat er binnenkort nog hooguit 5 mensen hier blijven posten.



Nou, daar is ook een ander beeld over. Ik herinner me vooral bv Tangarine en PacoSwart die soms helemaal los gingen. Of hele online zoektochten naar dubbele accounts op schrijfwijzes enzo.

Natuurlijk mag je in Nederland zeggen wat je wil (binnen grenzen trouwens). Maar een forum is geen kroeg, en ook niet de vervanging van een kroeg. Het grote verschil is dat je hier kunt teruggelezen, er even over denken, en nog eens kunt terugleze en qouten. En achteraf ook nog je tekst kunt wijzigen. In een kroeg kun je nog denken "zei hij dat nou echt", of je verstaat het niet goed omdat je bier in je andere oor hebt. En dus is het ondanks dat je vrijheid van meningsuiting hebt, misschien verstandig om sommige dingen gewoon niet te posten.

Ik weet nog dat een relatief nieuwe topposter Yisc ineens moderator werd en van alles en nog wat redigeerde of verwijderde. Wat een kritiek die vent heeft gehad, maar toen was de spanning al zo hoog dat het wel nodig was.

Neem nou jij, dwtk en ik. Jij en dwtk posten hier AntiVaccer dingen en complottheorieën. Daar vindt ik echt oprecht wat van. Twee vrienden van mij waren met elkaar getrouwd en hadden twee kinderen. Niet gevaccineerd omdat de ouders tot op moleculair niveau precies wilden weten wat er in het vaccin zat. Die kinderen (3 en 8) zijn allebei overleden aan Polio. Zij zijn uit elkaar, zij verzand van de ene in de andere kortstondige relatie en hij woont nu in een vies en armetierig appartement en is zwaar aan de drank. Allebei volkomen emotioneel aan de grond omdat zij in een goed in elkaar gezet antivac/complot verhaal zijn getrapt.

En net als jij en dwtk mag ik hier ook dingen posten, toch? Dus als ik een tegengeluid geef aan jullie schrijfsels, en ik moet dat 2x zoveel doen als jullie individueel, ben ik ineens een betweter omdat ik er zo vaak tegen in ga :B

En dan kom je weer op het punt van vrijheid van meningsuiting. Is dat er? Ja (wel beperkt trouwens). Maar de vraag is of je dat altijd, en zeker op een forum waar teruggelezen kan worden, moet gebruiken.

 

+2/-0

Als het nieuwe seizoen begint, er weer spelers ge- en verkocht gaan worden zal het waarschijnlijk weer wat drukker worden EN wat meer over voetbal gaan ;)

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Brasil schreef op 04 mei 2020 om 14:43:

Als het nieuwe seizoen begint, er weer spelers ge- en verkocht gaan worden zal het waarschijnlijk weer wat drukker worden EN wat meer over voetbal gaan ;)



Zoals ik het forum ken is het een 'digitale verzamelplek voor Ajaxsupporters'.

Natuurlijk zijn Ajax en voetbal de basis maar verder is de keuze van onderwerpen
mijn inziens daardoor niet relevant. ;)

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Brasil schreef op 04 mei 2020 om 14:43:

Als het nieuwe seizoen begint, er weer spelers ge- en verkocht gaan worden zal het waarschijnlijk weer wat drukker worden EN wat meer over voetbal gaan ;)



Het is te hopen, want nu is het wel erg 'saai'.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 05 mei 2020 om 10:31:

open/sluit de onderstaande quote:

Brasil schreef op 04 mei 2020 om 14:43:

Als het nieuwe seizoen begint, er weer spelers ge- en verkocht gaan worden zal het waarschijnlijk weer wat drukker worden EN wat meer over voetbal gaan ;)



Het is te hopen, want nu is het wel erg 'saai'.





Klopt. Het begint LuigiTentorioABC Supportersforum te worden , want te weinig Ajacieden schrijven hun Ajaxverhalen en levensverhalen hierop. Afwachten wanneer daarin kentering komt. Want wees aub niet zo bang, ik discussieer niet over authentieke tekstbijdragen. Alleen over kwaliteitsduidingen van voetbal en landsbestuur doe ik zo nu en dan een Ajax bindmiddelig zegje. Hoeft niet als de pest gemeden te worden, is geen venijn. ;B :denk :P :I

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 6 mei 2020, 20:11:53.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 03 mei 2020 om 21:26:

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 03 mei 2020 om 19:45:

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 03 mei 2020 om 19:00:

(...)
Ik voorzie dat er binnenkort nog hooguit 5 mensen hier blijven posten.



Op de (actuele) nieuwsberichten van de voorpagina wordt anders wel frequent gereageerd. De site weet men dus wel te vinden.



Klopt maar ten opzichte van voor de langdurige stop, is er weinig meer over. Heel jammer.
Hopelijk weet men de weg weer te vinden, als de competitie hervat wordt.



Wat jammer is dat een hoop oude topics niet mee zijn gegaan. Voor de down periode was er een grote variëteit aan topics en sommigen posten alleen maar in bepaalde topics. En natuurlijk bij sommige topics lag je blauw van het lachen. Tevens kon je bepaalde posters makkelijker mijden.

 

+1/-0

Het spijt mij maar dat de inbreng van NietLinksNietRechts wordt getaboe"iseerd en het onderwerp gesloten kan niet waar zijn op een supportersforum als de onze.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

LuigiTentorioABC schreef op 15 mei 2020 om 12:28:

Het spijt mij maar dat de inbreng van NietLinksNietRechts wordt getaboe"iseerd en het onderwerp gesloten kan niet waar zijn op een supportersforum als de onze.



Dit forum kan best wel een beetje pit gebruiken, maar blijkbaar denken sommige mensen daar anders over. Afijn, ik ga er uiteindelijk niet over. Misschien zijn er aan het eind van het topic reacties verwijderd die echt te ver gingen, en dus zien we het hele verhaal niet. Ik weet het niet.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 16 mei 2020, 12:11:52.

 

+1/-0

Lijkt niet aan de hand, want dan waren er verwijderde reacties in een afgeschermde vorm toch nog aanwezig, zoals in het 5G forumonderwerp.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 15 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15

Ajax Forum » Gastenboek » Verbeteringen topic