Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Supporters adviseren Marc Overmars.

Deze normale topic is open en bestaat uit 90 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 ... 86 87 88 89 90

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 22 januari 2020 om 11:50:

On topic:

Er is nog een ruim een week om een vervanger voor Ziyech te 'halen'.

Of hebben we die al in huis?

(Ik verwacht dat ze dat binnen de club wel denken en dat er niets meer komt.)



Een nieuwe Ziyech haal je niet zo snel, zeker nu niet. Tadic op het middenveld zou je kunnen proberen. En dan Babel, Promes en Traore als voorhoede. Ik denk dat dit de beste oplossing is.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 22 januari 2020, 13:59:21.

 

+1/-0

Ryanguno Babel en Quincyanton Promes onder de spitsen hoort nooit tot de ideale oplossing. Het zijn pendelaars en niet iets als Tadicc noch Nerescampos noch Ziyehch.

Maar kennelijk leren we het nooit dat het tact onder de formaties, ook in de opleidingselftallen als een piramide moet worden nagebootst en voortgeborduurd. Je kunt niet structureel presteren als je bij afwezigheden een totaal ander samenspel ten uitvoering brengt.

Toch zag je bij Jongajax Mendez, Pierie, Taylor in een eigen metier worden opgeleid, ontworpen afwijkend van de formatie in Ajax 1. Waar zetten ze Unuvar bijvoorbeeld neer, dat gaat totaal niet over opvolging in Ajax 1 van de vorige linkerspits. Die beleidsrichtsnoeren in de academie zijn eenvoudig verkeerd.

 

+1/-1

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 22 januari 2020 om 11:50:

On topic:

Er is nog een ruim een week om een vervanger voor Ziyech te 'halen'.

Of hebben we die al in huis?

(Ik verwacht dat ze dat binnen de club wel denken en dat er niets meer komt.)



Dat is dus duidelijk lijkt mij: na vanavond (Spakenburg) wordt dat waarschijnlijk Carel Eiting en komt er niets meer bij.

 

+1/-0

Als je Eiting ziet voetballen vraag je je nogmaals af waarom Marin gehaald is voor zoveel geld. Waarmee ik overigens niet wil zeggen dat Eiting al het gewenste niveau heeft - moet nog flink stappen maken - maar ze zijn in veel hetzelfde, en Eiting lijkt nu zelfs iets verder.

Hoop wel dat er nog iets bijkomt (of op het middenveld, of iemand achterin waardoor Martinez weer naar het midden kan), want op deze manier gaan we de komende periode (zonder Blind en Ziyech) Russisch roulette spelen.

 

+1/-0

Eiting speelt aardig in een niemendalletje en meteen zijn de problemen weg? Kom op. Eiting is technisch goed en ziet het spel maar mist loopvermogen en spirit. Alles in een (traag) tempo. Is zeker beter dan Marin die ook in dat trage tempo speelt.
Tegen goede tegenstanders gaat dat ons opbreken. Zeker als op het middenveld de nog talentvolle maar piepjonge Gravenberch staat. Je wordt omver geknokt met een middenveld Eiting Gravenberch vd Beek. Ook te braaf.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Quido schreef op 23 januari 2020 om 00:33:

Als je Eiting ziet voetballen vraag je je nogmaals af waarom Marin gehaald is voor zoveel geld. Waarmee ik overigens niet wil zeggen dat Eiting al het gewenste niveau heeft - moet nog flink stappen maken - maar ze zijn in veel hetzelfde, en Eiting lijkt nu zelfs iets verder.



Echt complete onzin natuurlijk. Marin is meer een box-to-box speler en Eiting een spelverdeler voor de defensie met een goede pass en goed inzicht.

Marin heeft topwedstrijden in Belgie beslist, dus hij kan zeker wel wat. Vind het hier niet denderend dus wat mij betreft mag ie weg, maar hij is wel zeker "verder" dan Eiting, die anderhalve wedstrijd in het eerste gespeeld heeft.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

renemar schreef op 23 januari 2020 om 09:21:

Eiting speelt aardig in een niemendalletje en meteen zijn de problemen weg? Kom op. Eiting is technisch goed en ziet het spel maar mist loopvermogen en spirit. Alles in een (traag) tempo. Is zeker beter dan Marin die ook in dat trage tempo speelt.
Tegen goede tegenstanders gaat dat ons opbreken. Zeker als op het middenveld de nog talentvolle maar piepjonge Gravenberch staat. Je wordt omver geknokt met een middenveld Eiting Gravenberch vd Beek. Ook te braaf.



Zeker.

Waar ik op doel, en wat ik verwacht, is dat men binnen de club denkt dat ,,we het hier mee kunnen doen". En er niets meer bij komt. Ook niet achterin.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 23 januari 2020 om 11:19:

open/sluit de onderstaande quote:

renemar schreef op 23 januari 2020 om 09:21:

Eiting speelt aardig in een niemendalletje en meteen zijn de problemen weg? Kom op. Eiting is technisch goed en ziet het spel maar mist loopvermogen en spirit. Alles in een (traag) tempo. Is zeker beter dan Marin die ook in dat trage tempo speelt.
Tegen goede tegenstanders gaat dat ons opbreken. Zeker als op het middenveld de nog talentvolle maar piepjonge Gravenberch staat. Je wordt omver geknokt met een middenveld Eiting Gravenberch vd Beek. Ook te braaf.



Zeker.

Waar ik op doel, en wat ik verwacht, is dat men binnen de club denkt dat ,,we het hier mee kunnen doen". En er niets meer bij komt. Ook niet achterin.



Vergelijk het elftal van nu (bedoel dus zonder Ziyech en Blind) eens met dat van vorig seizoen. Dan springen de tranen in je ogen. Wat een enorm verlies aan kwaliteit. Eigenlijk bijna alles was AJAX speciaal maakte is weg. Behalve het kapitaal op de bank. Dat is groter.
Van een elftal om van te smullen naar een elftal met teveel goedwillende eenheidsworsten met hier en daar een oprisping van kwaliteit.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

renemar schreef op 23 januari 2020 om 09:21:

Eiting speelt aardig in een niemendalletje en meteen zijn de problemen weg? Kom op. Eiting is technisch goed en ziet het spel maar mist loopvermogen en spirit. Alles in een (traag) tempo. Is zeker beter dan Marin die ook in dat trage tempo speelt.
Tegen goede tegenstanders gaat dat ons opbreken. Zeker als op het middenveld de nog talentvolle maar piepjonge Gravenberch staat. Je wordt omver geknokt met een middenveld Eiting Gravenberch vd Beek. Ook te braaf.



Wat je noteerde, is raak.

Dan heeft Ajax gewoon slecht opgeleid met dit heterdaad voorbeeld. Ze zetten een rechterspits Kuhn in en die mag nu het tweede van Bayern versterken. Eiting hebben ze in een niemendalletje laten staan en mist ten gevolge tempowisseling en spirit. Omdat we in eerste instantie focussen op de aanvangsbasis en niet op de rek in kwaliteiten. Eiting heeft nooit leren zwerven en leren maken van hoek oplossingen in de voorste derde van het veld. De positie in het niemendalletje bestaat niet in het eerste elftal van Ajax. Er is geen backup vanuit het tweede elftal als de basisklant van het eerste wegvalt. Taylor idem dito. Alsof voetbal niet begint en eindigt bij het maken van doelpunten, en dat je niet ieder kan gebruiken op de manier die met Ziyehch en Nerescampos en Tadicc goed gebruik is. Promes Babel is humor hierin. Brobbey Unuvar Hansen haha. Er is geen standvastige blauwdruk en niet een eenduidige piramidebouw. Nee, laten we met elke wissel het elftal gigantisch anders knippen. Is wel lekker dat posities voor geen millimeter ooit zijn verheiligd, zelfs niet bij top tip uitslagen. Zo krijg je straks weer Jody Lukoki, Kyle Ebecilio en Lesly de Sa, heel veel plezier van gehad.

Je vraagt je af wie dat organiseert..

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 23 januari 2020, 17:33:42.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

renemar schreef op 23 januari 2020 om 12:19:

Vergelijk het elftal van nu (bedoel dus zonder Ziyech en Blind) eens met dat van vorig seizoen. Dan springen de tranen in je ogen. Wat een enorm verlies aan kwaliteit. Eigenlijk bijna alles was AJAX speciaal maakte is weg. Behalve het kapitaal op de bank. Dat is groter.
Van een elftal om van te smullen naar een elftal met teveel goedwillende eenheidsworsten met hier en daar een oprisping van kwaliteit.



Ergens hoop ik dat we Ziyech over een maand vergeten zijn.
En dat er iemand is opgestaan en verantwoordelijkheid heeft gepakt.
Onder het motto ,,ik doe wat ik kan en niet wat de trainer wil dat ik doe"

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 23 januari 2020 om 20:03:

open/sluit de onderstaande quote:

renemar schreef op 23 januari 2020 om 12:19:

Vergelijk het elftal van nu (bedoel dus zonder Ziyech en Blind) eens met dat van vorig seizoen. Dan springen de tranen in je ogen. Wat een enorm verlies aan kwaliteit. Eigenlijk bijna alles was AJAX speciaal maakte is weg. Behalve het kapitaal op de bank. Dat is groter.
Van een elftal om van te smullen naar een elftal met teveel goedwillende eenheidsworsten met hier en daar een oprisping van kwaliteit.



Ergens hoop ik dat we Ziyech over een maand vergeten zijn.
En dat er iemand is opgestaan en verantwoordelijkheid heeft gepakt.
Onder het motto ,,ik doe wat ik kan en niet wat de trainer wil dat ik doe"



:D :D :D :D

 

+1/-0

Heb beelden van Antony zitten bekijken en ik vind het best een talentvolle jongen. Heel snel, behendig en volgens mij ook best een redelijke controle. Maar 20 miljoen vind ik wel erg veel voor hem, al snap ik wel dat die prijzen omhoog zijn geschoten. Hij kwam op mij over als een technische jongen die ook de atletische kwaliteiten (snelheid, acceleratie) van bv. El Ghazi heeft. Gaat wel een beetje makkelijk naar de grond.

Ik snap de interesse zeker, ook met het oog op de toekomst. In de jeugd zitten weinig echte toppers in de voorhoede en Sontje Hansen wordt 18 volgend seizoen. Babel vertrekt, Lang heeft ook tijd nodig en in Danilo zie ik het voor Ajax 1 niet zitten. Maar ik vind het wel een gok met zoveel geld. We hebben wel geld, maar je kan niet op vier spelers van 15+ miljoen mis zitten.

Maargoed, de beelden van Neres waren ook verre van bijzonder voordat hij kwam en dat bleek uiteindelijk een topper, dus hoeveel zegt het nou.

 

+1/-0

Denk dat Ajax er goede spits bij moet halen. 1 die groot is en kopsterk en de bal bij zich kan houden. Bruno Petkovic is zo'n type. Spits van Kroatische nationale elftal. Die moet te betalen zijn en is nog jong.

 

+1/-0

Aanval met zoveel mogelijk linksbenigen staat mij meer aan. De stormram is niet echt de Ajaxstijl.

 

+1/-0

Ik denk dat we vooral goede centrum middenvelders moeten toevoegen. Davy Propper noemde ik voor het seizoen al en dat is wel een speler met meer techniek en passend vermogen dan Martinez, Eiting of de andere alternatieven. Donny schaar ik hier even niet onder en die vind ik ook sowieso beter op 10.

Je merkt dat we kwa controle aan de bal veel minder zijn en zodoende spelen we ook veel minder door het centrum. We moeten veel sneller naar de flanken uitwijken omdat we in het midden niet het vermogen hebben om te voetballen.

Ik geloof zelf niet in een toekomst met de huidige spelers voor het middenveld. Allemaal hebben ze hun gebreken kwa handelingssnelheid, techniek, passing, overzicht of inhoud. Ik denk dat dat topprioriteit is. Marin hadden ze op gehoopt maar dat gaat hem niet meer worden. Dan maar het verlies nemen en zoeken naar toppers.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Burzlew schreef op 29 maart 2020 om 14:04:


(...) Dan maar het verlies nemen en zoeken naar toppers.



Naar toppers hoef je niet te zoeken. ;)

Maar hoe ga je ze betalen?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 29 maart 2020 om 17:22:

open/sluit de onderstaande quote:

Burzlew schreef op 29 maart 2020 om 14:04:


(...) Dan maar het verlies nemen en zoeken naar toppers.



Naar toppers hoef je niet te zoeken. ;)

Maar hoe ga je ze betalen?


Als de competitie afgeblazen wordt dan komen veel Europese clubs in nood en zullen gedwongen spelers moeten verkopen. Een ideale situatie voor een club als Ajax.

Daarom zal de UEFA kostte ten kostte de competitie uit willen laten voetballen, reëel denk het niet.... Maar goed wanneer is alles onder controle, ik schat niet voor juli ofzo.

 

+1/-0

Nederlands beste jeugdtrainer voegt zich bij Ajax na de zomerstop nav akkoord in april. Later meer.

 

+1/-0

Het gaat hoe dan ook een heel zwaar seizoen worden denk ik.

Zyech, Onana, VD Beek en Tagliafico zijn op zeker weg.
Neres 60/40 in ons nadeel.
Huntelaar stopt. Lees net dat Babel ook pleite gaat (gelukkig).

Dest en/of Mazraoui zie ik gemakkelijk verhuurd of verkocht worden.

Ik heb de stille hoop dat Blind blijft, dat zou echt een flinke steun in de rug betekenen, maar ook bij hem, vrees ik het ergste.

Promes is zeer wisselvallig, Tadic wordt te belangrijk gemaakt en lijkt oververmoeid. Overvraagd zichzelf.

Schuurs heeft nog niet genoeg ervaring, Veltman is te degelijk en pakt nog steeds veel te veel kaarten en penalty's, Pierie en Timber staan er niet goed voor, maar je weet het nooit met die echte jonge gasten.

Marin en Labyad zijn mislukt vind ik, einde oefening. Liefst verkopen. Misschien Labyad houden als hij volkomen fit is en eens eindelijk echt ritme op kan doen. Twijfelgeval.

We weten in ieder geval al wie zoewiezo niet de 1e keeper gaat worden dus dat scheelt,... lees ik net dat Varela's contract formeel wordt opgezegd.
Lamprou zal dus ook vertrekken kan niet anders, er zal een een nieuwe keeper aangetrokken worden dus. Een die er meteen staan, met scherpen erachter dan maar.

Martines kan een belangrijke steunpilaar worden als lcv of lm, Alvares zal moeten opstaan nu want anders is het voor hem einde verhaal. Hij is verdedigend gewoon niet wat dit centrum nodig heeft, misschien nog een kansje wagen als voorstopper of iets dergelijks.
Jammer van Sinkgraven, blijf. het een goede voetballer vinden met karakter maar voor 5 miljoen naar Leverkussen is voor zijn carrière wel het beste denk ik.
Magallan's huur stop zetten en verkopen of transfervrij laten gaan.


Gravenbergh, Ekkelenkamp en Eiting moeten gaan strijden om de plekken op het middenveld.
Er is talent, potentie, maar ik mis de wow factor zoals een Frenkie, of Zyech wel hadden.
Graag 2 ervaren middenvelders kopen, en minimaal 2 ervaren verdedigers.
Johnson terughalen van PEC, Noa Lang verkopen aan Twente.

Aanvallend moet Tadic een betrouwbare stand-in krijgen, liefst een iets oudere, ervaren echte spits. Iemand van wie je er op aan kan dat hij er ook minimaal 10 in legt.
Traore en Unuvar maar eens kijken wat ze in een heel seizoen kunnen, ze hebben wel gif, lef, snelheid. Benieuwd. Men name Traore spreek mij wel aan als spits, Unuvar met een vrije rol erachter.

Antony is gehaald voor meer dan 16 miljoen alsof het niets meer is. Vleugelaanvaller, de gekomen zuid amerikanen sinds 2016 zijn een hit or miss, maar er zit altijd wel eentje tussen die wat extra's brengt. Ik laat me verassen.

Verder wensen te over, spelers als Eriksen, Sanchez of Millik proberen te verleiden, Iattaren en bergwijn halen, Sontje voor de leeuwen gooien...

En dan is het nog maar de vraag of Ten Hag (wilt) blijven, mag blijven. Er wordt al er wordt alweer wat geschoven in het tweede dus misschien een interim tot alles weer normaal is en dan een nieuwe coach.

Wat er ook gebeurd we moeten eerst maar eens zien of er uberhaupt nog gevoetbald gaat worden voor september....

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

merijnvankeulen schreef op 31 maart 2020 om 15:02:

(...) Onana, VD Beek en Tagliafico zijn op zeker weg. (...)



Bron?

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 90 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 ... 86 87 88 89 90

Ajax Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Supporters adviseren Marc Overmars.