Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Supporters adviseren Marc Overmars.

Deze normale topic is open en bestaat uit 90 pagina's: 1 2 3 4 ... 9 10 11 12 13 14 15 16 17 ... 86 87 88 89 90

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 15 mei 2020 om 19:54:

open/sluit de onderstaande quote:

dwtk schreef op 15 mei 2020 om 18:31:

(...) Mij boeien al die sporten ook niks, (...)



Mag ik daaruit concluderen dat je weliswaar verwacht dat er iets in de sportwereld gaat verandereren, maar eigenlijk ook niet weet wat en in welke omvang?


Dat mag je zeker concluderen en ik weet de uitkomst en omvang niet. Ik krijg weleens wat mee van die andere sporten omdat ik ook kennissen heb. Het is gewoon net als voetbal very big business. American footbal ligt gewoon even stil voor een reclame blok. UFC was afgelopen weekend zonder toeschouwers, maar dat gaat pay per view.

Ik zelf kijk naast Ajax wielrennen en schaatsen. Volgens mij willen ze met het wielrennen in oktober de Giro, de ronde van Spanje en een paar klassiekers gaan houden, dit gaat sommige organisaties geld kosten.

Ajax is er ook nog lang niet, wat als de CL misgelopen wordt en je een jaar zonder toeschouwers moet voetballen, verlies denk ik 90 miljoen ofzo....

 

+1/-0

Op het Werder Bremen fanforum, mensen die Klaassen wekelijks hebben zien spelen in de Bundesliga, zijn dit de laatste relevante reacties over Davy Klaassen:

"Ich hoffe er kommt raus aus seinem Tief und kann anknüpfen an die letzte Saison.
Oder zumindest an die Form zu Saisonbeginn."

"Ich fand ihn zumeist schwach, er hat aber durchaus auch schon gezeigt, dass er es besser kann."

"Mich nervt er aber, weil er keinen Pass an den Mann bringt und dauernd nur rumlamentiert. Du hast doch erst selbst geschrieben, dass er zu defensiv aufgestellt wird."

"Da sind wir ja nicht auseinander, ich fand ihn auch schwach zuletzt, möglicherweise ist er auch nicht mit der Position zufrieden, wer weiß das schon? Naja, keine Ahnung welchen Plan er hat. Hab mal gelesen, dass er durchaus wieder offensiver spielen will."

"Für einen Spieler seiner "angeblichen" Fähigkeiten, war das bisher Gezeigte, für mich persönlich zu wenig."

"Angepasst hat er sich an all den Anderen. Hektisch, lamentierend, kurz Hitzkopf, wenn dabei wenigstens was produktives
rüberkommt, ok. Viel gelaufen ist er ja, aber zumeist nutzlos für´s Team. Das sind seine Leistungen in dieser Saison."


De Duitse Bremen-fans zijn dus zeker niet tevreden over Klaassen en vinden met name ook dat hij als halfspeler weinig toevoegt aan het spel en dat ze hopen dat hun trainer Klaassen wat offensiever gaat gebruiken en niet meer als '8' om te kijken of hij daar wat productiever kan zijn.

 

+1/-0

We hebben op het middenveld een speler als Frenkie de Jong nodig . Iemand met een individuele actie, iemand die snel kan (weg)draaien, passen, iemand ook verdedigend werk op kan knappen en dat ook echt doet, iemand met spelinzicht en een versnelling. Daar is in mijn ogen 1 speler ontzettend geschikt voor en dat is Davy Propper. Misschien wat minder dan Frenkie, maar met hem creeer je snel een man meer op het middenveld. Met snelle spelers voorin en een diepgaande 10 een enorm sterk wapen. Daarnaast ook er ervaring en redelijk doelgericht.
Daarnaast snel werk maken van Ihataren. Nu nog voor een appel en ei weg te halen uit Eindhoven. Perfecte Ajax speler.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

RodyTur10 schreef op 16 mei 2020 om 14:39:

Op het Werder Bremen fanforum, mensen die Klaassen wekelijks hebben zien spelen in de Bundesliga, zijn dit de laatste relevante reacties over Davy Klaassen:

"Ich hoffe er kommt raus aus seinem Tief und kann anknüpfen an die letzte Saison.
Oder zumindest an die Form zu Saisonbeginn."

"Ich fand ihn zumeist schwach, er hat aber durchaus auch schon gezeigt, dass er es besser kann."

"Mich nervt er aber, weil er keinen Pass an den Mann bringt und dauernd nur rumlamentiert. Du hast doch erst selbst geschrieben, dass er zu defensiv aufgestellt wird."

"Da sind wir ja nicht auseinander, ich fand ihn auch schwach zuletzt, möglicherweise ist er auch nicht mit der Position zufrieden, wer weiß das schon? Naja, keine Ahnung welchen Plan er hat. Hab mal gelesen, dass er durchaus wieder offensiver spielen will."

"Für einen Spieler seiner "angeblichen" Fähigkeiten, war das bisher Gezeigte, für mich persönlich zu wenig."

"Angepasst hat er sich an all den Anderen. Hektisch, lamentierend, kurz Hitzkopf, wenn dabei wenigstens was produktives
rüberkommt, ok. Viel gelaufen ist er ja, aber zumeist nutzlos für´s Team. Das sind seine Leistungen in dieser Saison."


De Duitse Bremen-fans zijn dus zeker niet tevreden over Klaassen en vinden met name ook dat hij als halfspeler weinig toevoegt aan het spel en dat ze hopen dat hun trainer Klaassen wat offensiever gaat gebruiken en niet meer als '8' om te kijken of hij daar wat productiever kan zijn.



Logische reacties op een speler die vooral 'rumlamentiert' :B .
Ik lees niets nieuws.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 16 mei 2020 om 16:35:

Logische reacties op een speler die vooral 'rumlamentiert' :B .
Ik lees niets nieuws.



open/sluit de onderstaande quote:

RodyTur10 schreef op 16 mei 2020 om 14:39:

Op het Werder Bremen fanforum, mensen die Klaassen wekelijks hebben zien spelen in de Bundesliga, zijn dit de laatste relevante reacties over Davy Klaassen: (..) De Duitse Bremen-fans zijn dus zeker niet tevreden over Klaassen en vinden met name ook dat hij als halfspeler weinig toevoegt aan het spel en dat ze hopen dat hun trainer Klaassen wat offensiever gaat gebruiken en niet meer als '8' om te kijken of hij daar wat productiever kan zijn.



Relevant .. voor het nadrukkelijk vertolken van jouw voorbedachte mening :P :D :)

De feiten zijn dat hij de absolute recordhouder speelminuten is van zijn team, hij tweede staat in de topschutterslijst van zijn ploeg, tja.. Een elftal dat hopeloos tekortschiet voor de Bundesliga.
Met een Amerikaan en een Japanner in de aanval en een Tsjech onder de lat, met allen onder de zeven miljoen euro qua overgangsprijswaarde (minder dan Veltman), met uit de Eredivisie een Fin en een Kosovaar die hier al niet beduidend supermateriaal (b)leken voor de Eredivisietop en ook daar stabiel niet spectaculaire inbreng hebben. Met een Duits broertjesduo Eggestein, dat naar verluid het niveau van de broertjes Seuntjes amper ontstijgen kan. Van dat zooitje dertien-in-een-dozijn is Klaassen het enige uitstekende stukje spel, juist desalniettemin maar dan ook zul je morgenavond zien dat ze ook Leverkusen niet kunnen bedwingen. Vervolgens zeggen deze luitjes zonder referentiekader aan de uefatoernooien, dat
Klaassen aanvallender moet mogen spelen. Haha wat relevant , Klaassen is een organiserende middenvelder, helemaal geen dieplopende ('tenzij je het zaadvoetbal van Frank de Boer sprankelend ! noemen wilt'). Om op te lossen hoe pover Werder is, tja? Klaassen staat zeker in de top vijf beste verdedigende middenvelders van de Bundesliga. Volgens oudgedienden van internationale grootmachten maakte Klaassen zijn spel hem een oogappel bij hen, juist voor de betere elftallen van de wereld. Omdat hij nooit vertragend, bij de goede kleur en beste medespeler de bal inlevert en met zn arendsoog een zo slim mogelijk vervolg uitkiest hoe de bal moet rollen danwel vliegen. Zelfs zo goed dat het de publieke opinie is geworden dat hij alle rollen op het middenveld in de hoofdrol in moet vullen. Maar zo werkt elftalsport niet..

Maar we dwalen af van dit forumonderwerp. Zou Klaassen beter presteren aankomend seizoen dan Unuvar en Giovanni? Waarschijnlijk zeker wel. Zou Klaassen zijn surplus kunnen willen doorgeven aan ze, zodat plus de techniek van Giovanni en Unuvar, ook nog eens een verbeterd oog voor het instinctieve spelletje kan worden ingegeven door hen? Ja. Blijft en blijkt Klaassen dan altijd meer waard dan Giovanni en Unuvar? Nee, integendeel, mochten ze Klaassen binnenhalen, is het de bedoeling dat Klaassen zsm een niet uit de toon vallende derde keus is omdat de andere twee wel een stuk beter zijn geraakt, want daar Klaassen wel eentje is die ze beroepsbagage meegeeft die ze anders niet zouden gaan begrijpen. Klaassen zou allang blij zijn om niet meer de dramatische kelderploeg van Werder te hoeven verstevigen, liever tussen geweldige teamgenoten en met grote kans op trofeetjes, daarbij kijkend en verhelpend wat er juist nog ontbeert aan kritiek spelniveau en Ajaxdna.

 

+1/-0

Dus Klaassen gaat een transfer maken binnen de Bundesliga als ik je goed begrijp?

 

+1/-0

Totaal verkeerd.

 

+1/-0

Ik neem aan dat een 27 jarige voetballer uiteindelijk ook geen derde keus bij Ajax wilt worden, als hij tot de vijf beste verdedigende middenvelders van de Bundesliga behoort.

 

+1/-0

Ik zie zelf in Klaassen geen toekomstig coach of clubbestuurder. Dat betekent dat Klaassen zijn geld binnen de voetballerij nu moet verdienen. Een sportzaak later, is gezien de huidige omstandigheden, ook maar fragiel.

Zolang Werder jaarlijks meer betaald dan Ajax, zal Klaassen dus wel bij Werder blijven ook in de Regional lieg.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

dwtk schreef op 17 mei 2020 om 10:54:

Ik neem aan dat een 27 jarige voetballer uiteindelijk ook geen derde keus bij Ajax wilt worden, als hij tot de vijf beste verdedigende middenvelders van de Bundesliga behoort.



Klaassen behoort niet tot de vijf best verdedigende middenvelders van de Bundesliga.

Als dat wel zo zou zijn was hij al weggeplukt bij die kelderclub en had hij een transfer gemaakt naar de sub-top of top van de Bundesliga.

En zou je dan ook niet voor het Nederlands Elftal in aanmerking komen?
Koeman kent hem zelfs goed. Maar hij brandt er zijn vingers niet aan.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 17 mei 2020 om 11:22:

open/sluit de onderstaande quote:

dwtk schreef op 17 mei 2020 om 10:54:

Ik neem aan dat een 27 jarige voetballer uiteindelijk ook geen derde keus bij Ajax wilt worden, als hij tot de vijf beste verdedigende middenvelders van de Bundesliga behoort.



Klaassen behoort niet tot de vijf best verdedigende middenvelders van de Bundesliga.

Als dat wel zo zou zijn was hij al weggeplukt bij die kelderclub en had hij een transfer gemaakt naar de sub-top of top van de Bundesliga.

En zou je dan ook niet voor het Nederlands Elftal in aanmerking komen?
Koeman kent hem zelfs goed. Maar hij brandt er zijn vingers niet aan.


Je begrijpt toch wel dat ik cynisch ben in mijn reacties. Kijk Eiting past ook het merendeel naar de goede kleur, maar wordt het spel er beter op, niet echt.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

LuigiTentorioABC schreef op 17 mei 2020 om 09:32:

(...) Klaassen is een organiserende middenvelder (...)



Ajax heeft geen behoefte aan een organiserende middenvelder.

open/sluit de onderstaande quote:

LuigiTentorioABC schreef op 17 mei 2020 om 09:32:

(...) Volgens oudgedienden van internationale grootmachten maakte Klaassen zijn spel hem een oogappel bij hen (...)



Wie zijn die 'oudgedienden van internationale grootmachten'?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

batistuta schreef op 16 mei 2020 om 16:19:

We hebben op het middenveld een speler als Frenkie de Jong nodig . Iemand met een individuele actie, iemand die snel kan (weg)draaien, passen, iemand ook verdedigend werk op kan knappen en dat ook echt doet, iemand met spelinzicht en een versnelling. Daar is in mijn ogen 1 speler ontzettend geschikt voor en dat is Davy Propper. Misschien wat minder dan Frenkie, maar met hem creeer je snel een man meer op het middenveld. Met snelle spelers voorin en een diepgaande 10 een enorm sterk wapen. Daarnaast ook er ervaring en redelijk doelgericht.
Daarnaast snel werk maken van Ihataren. Nu nog voor een appel en ei weg te halen uit Eindhoven. Perfecte Ajax speler.



Ik denk ook dat Pröpper een goede optie is als controleur. Hij heeft relatief goede passing (zowel korte als lange passes), techniek, visie en afstandsschoten. Het grootste nadeel is zijn snelheid, maar hij is ook niet supertraag. Het tweede nadeel is dat zijn verdedigende kwaliteiten (tackles, slidings en dekking) niet bovengemiddeld zijn voor een centrale middenvelder. Daarom denk ik dat hij het best zou functioneren in de formatie 4-2-3-1 naast een controleur met bovengemiddelde verdedigende kwaliteiten (zoals bijvoorbeeld Blind of Martinez).

Overigens zou ik Blind eigenlijk liever vlak voor de verdediging zien als controleur i.p.v. als centrumverdediger. Hij mist lengte om veel kopduels te winnen en hij mist snelheid om goed met counters en snelle spitsen om te gaan. Daarnaast heeft hij soms ook verdedigende nonchalance. Desalniettemin heeft hij het de afgelopen seizoenen zeker niet slecht gedaan als centrumverdediger (hij creëert rust in de opbouw) en leek hij het uithoudingsvermogen te missen om 90 minuten lang als controleur te spelen. Gezien zijn uitstekende lange passes en spelinzicht zou hij misschien wat meer kunnen compenseren voor de weggevallen creativiteit van Ziyech (vanwege zijn transfer naar Chelsea) vanuit het middenveld i.p.v. vanuit de verdediging. Zien jullie Blind liever als controleur of als centrumverdediger (in het aankomende seizoen mits er weer gevoetbald kan worden)?

Andere opties voor controleurs die we al in huis hebben zijn Eiting en Martinez. Ik denk dat Eiting een goede controleur kan zijn/worden in de aankomende seizoenen, maar ik twijfel of hij al goed genoeg is voor de basiself in de Champions League. Daarnaast denk ik dat Martinez uitgeprobeerd moet worden als linksback als Tagliafico vertrekt. Ik denk dat Martinez uit kan groeien tot een prima linksback voor Ajax gezien zijn passing, voorzetten, verdedigende kwaliteiten en snelheid (hij is niet supersnel maar ook niet traag). Zijn er mensen die deze mening delen?

Al laatste kan er natuurlijk een nieuwe controleur worden aangetrokken. Naast Pröpper zou het terughalen van Schöne een optie kunnen zijn, maar hier kleven natuurlijk ook wel wat nadelen aan en de vraag is of Schöne zelf wel terug zou willen keren na slechts 1 seizoen in Italië. Toch denk ik dat Schöne het nog steeds goed zou kunnen doen als controleur voor Ajax. Een andere optie is José Campaña van Levante: een Spaanse controleur (voormalig jeugdinternational) die een soort mix lijkt tussen Schöne en Pröpper. Het nadeel is zijn prijskaartje en bovendien zou hij in de belangstelling staan van Sevilla waar hij is opgeleid. Kent iemand deze speler of heeft iemand hem relatief vaak zien spelen?

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 17 mei 2020, 12:50:32.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 17 mei 2020 om 11:57:

open/sluit de onderstaande quote:

LuigiTentorioABC schreef op 17 mei 2020 om 09:32:

(...) Klaassen is een organiserende middenvelder (...)



Ajax heeft geen behoefte aan een organiserende middenvelder.

open/sluit de onderstaande quote:

LuigiTentorioABC schreef op 17 mei 2020 om 09:32:

(...) Volgens oudgedienden van internationale grootmachten maakte Klaassen zijn spel hem een oogappel bij hen (...)



Wie zijn die 'oudgedienden van internationale grootmachten'?



Er zijn mensen die er heel anders tegenaan kijken dan dat Lisandro Martinez een stabilisator is van de achterhoede. Misschien ben jij er een van die het wel zo zien, maar volgens mij kan dat soort knowhow ertoe leiden dat Ajax een keertje weer buiten de top drie gaat eindigen.

Ex-wereldsterren als Piet Keizer en Clarence Seedorf en Johan Cruijff spraken lyrisch zich uit in integere ontmoetingen. Wed ook dat er een lovend antwoord komt als ik aan Johan Neeskens en Frank Rijkaard naar hem zou vragen. Maar hier hebben voetbalrecensenten het meer op bijv. Davy Propper.

open/sluit de onderstaande quote:

dwtk schreef op 17 mei 2020 om 11:42:

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 17 mei 2020 om 11:22:

open/sluit de onderstaande quote:

dwtk schreef op 17 mei 2020 om 10:54:

Ik neem aan dat een 27 jarige voetballer uiteindelijk ook geen derde keus bij Ajax wilt worden, als hij tot de vijf beste verdedigende middenvelders van de Bundesliga behoort.



Klaassen behoort niet tot de vijf best verdedigende middenvelders van de Bundesliga.

Als dat wel zo zou zijn was hij al weggeplukt bij die kelderclub en had hij een transfer gemaakt naar de sub-top of top van de Bundesliga.

En zou je dan ook niet voor het Nederlands Elftal in aanmerking komen?
Koeman kent hem zelfs goed. Maar hij brandt er zijn vingers niet aan.



Je begrijpt toch wel dat ik cynisch ben in mijn reacties. Kijk ('vb') past ook het merendeel naar de goede kleur, maar wordt het spel er beter op, niet echt.



Jullie maken samen een grauw vertekende spotprent van Klaassen. Werk ik niet aan mede. Voetbal moet eenvoudig gespeeld worden. De bouwstenen zijn geen granaten.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

LuigiTentorioABC schreef op 17 mei 2020 om 13:08:

(...) Wed ook dat er een lovend antwoord komt als ik aan Johan Neeskens en Frank Rijkaard naar hem zou vragen. (...)



Vraag het eerst eens aan mensen die met hem samenwerken of samengewerkt hebben.
Zij zijn direct geconfronteerd met zijn plus- en minpunten en kunnen het beste oordelen.

 

+1/-0

Klaassen was zelf ook een beetje gegeneerd door de uitspraken van Johan Cruijff die hem in een adem noemde met Xavi en Kroos. Johan had wel vaker oogappeltjes, Tarik Oulida was er ook eentje van.

 

+1/-0

zgh."beste oordelen"

Oordelen over wat ze opvatten.

Niet oordelen over wat een ploeg om de wereldbokalen nodig heeft om kansrijk te worden, want geen enkele trainer die met hem heeft gewerkt, bewees al die hoofdprijzen in de wacht te kunnen slepen, zijnde een trainer.

Bijvoorbeeld, als ik het Erwin Koeman vraag dan is hij lyrischer over Davy dan Ronald Koeman. Ronald die vreemd genoeg veel meer een Spartaanse werkwijze heeft dan een Cruijffiaanse, ondanks dat hij zelf ook fysiek niet tot de wereldtop behoorde maar op andere terreinen het mocht recht trekken. Komt omdat de huidige bondscoach andere opvattingen heeft over wat een middenvelder moet kunnen dan zijn broer. En Erwin is daarom niet van voornemens om zijn dominante broer nog te gaan helpen, omdat Ronald doet alsof hij het allemaal beter weet. Ook Kees van Wonderen is om die reden weggegaan uit de begeleidingsgroep van de bondscoach. Input wordt niet begrepen, voetbal vormt het spectaculairste aanzien in zijn ogen bij een clash van rushende titanen. Hij is niet van de technieklevendigheid en meer van de dode tactiek.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

dwtk schreef op 17 mei 2020 om 13:44:

(...) Johan had wel vaker oogappeltjes, Tarik Oulida was er ook eentje van.



Oulida is geen goed voorbeeld.
Die koos zijn eigen weg en vond andere dingen belangrijk.
En was bovendien ook van vele anderen een oogappeltje, vooral na zijn goals tegen Athene.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 17 mei 2020 om 15:16:

open/sluit de onderstaande quote:

dwtk schreef op 17 mei 2020 om 13:44:

(...) Johan had wel vaker oogappeltjes, Tarik Oulida was er ook eentje van.



Oulida is geen goed voorbeeld.
Die koos zijn eigen weg en vond andere dingen belangrijk.


Goed of slecht voorbeeld, het is wel gebeurd. Na hem zijn legio grote talenten na het buitenland vertrokken waar we nooit meer iets van gehoord hebben of die ergens in de onderste regionen voetballen. Ook deze talenten ontvingen lovende woorden.

 

+1/-0

Dus als iemand door een ander een oogappel wordt gevonden, vind je het pas waarlijk kloppen als degene nooit met tragiek in zijn leven of beroepsuitoefening van doen krijgt?

Volgens mij begin je een gesprek lam te leggen , overigens zonder kwade bedoelingen.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 90 pagina's: 1 2 3 4 ... 9 10 11 12 13 14 15 16 17 ... 86 87 88 89 90

Ajax Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Supporters adviseren Marc Overmars.