Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Ajax in de media » Voetbal(praat)programma\'s

Deze normale topic is open en bestaat uit 7 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7

open/sluit de onderstaande quote:

liam schreef op 12 november 2021 om 13:29:

Is ook prima wat mij betreft. Die Woerts is overigens een prima aanvulling, is ontzettend goed geinformeerd.



Dat is Thomas van Groningen ook.

Maar die gaat er niet meer zitten omdat het in zijn eigen 'beroepsmatige kringetje' niet geappricieerd wordt dat hij bij VI de waarheid op tafel legt.

 

+2/-0

Een verademing, de neutrale, objectieve analisten die 'to the point' zijn:

Kale & Kokkie

 

+1/-0

luister graag naar deze twee.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

spelbos schreef op 14 december 2021 om 09:10:

luister graag naar deze twee.



Ja. Zij zeggen geen rare dingen.

In mijn ogen prima vervangers voor Ten Hag.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 14 december 2021 om 11:11:

open/sluit de onderstaande quote:

spelbos schreef op 14 december 2021 om 09:10:

luister graag naar deze twee.



Ja. Zij zeggen geen rare dingen.

In mijn ogen prima vervangers voor Ten Hag.


Maar het zijn geen trainers, het zijn gewoon supporters zoals jij en ik.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

spelbos schreef op 14 december 2021 om 13:38:

Maar het zijn geen trainers, het zijn gewoon supporters zoals jij en ik.



Nou en?!

Ik vind het belangrijk dat iemand verstand van het voetbal heeft.
Cruijff was ook geen trainer.

 

+2/-0

Zie ik daar nu Marjan Olfers bij Studio Voetbal zitten?!
Werkt zij bij het NRC of wat gaat ze voor 'nieuws' brengen?!

En wat stond die Tom Egberts te wauwelen om 19.00u:
,,De club staat nog steeds in brand!"

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 13 februari 2022 om 23:24:

Zie ik daar nu Marjan Olfers bij Studio Voetbal zitten?!
Werkt zij bij het NRC of wat gaat ze voor 'nieuws' brengen?!

En wat stond die Tom Egberts te wauwelen om 19.00u:
,,De club staat nog steeds in brand!"



Heeft ook geprobeerd Overmars en vd Sar buiten de deur te houden in haar tijd bij Ajax. Hoezo belangenverstrengeling?

Alle journalistieke principes zijn overboord. De oude media is dood ze hebben het alleen zelf nog niet door.

Een hoop gewauwel over dat vd Sar de contractverlenging tegen had moeten houden, maar heeft hij niks over te zeggen want daar gaat alleen de RvC over. En dat wordt dan aan een tafel gezet alsof ze er verstand van hebben. Mocht er echt iemand met verstand van zaken aan tafel hebben gezeten dan zou Olfers na haar lofzang op van Gaal meteen voor de rest van de uitzending heel stil zijn geweest. Ik zou iets hebben gezegd in de trant van "De van Gaal wiens benoeming door de rechter werd teruggedraaid waarbij de rechter sprak van onbehoorlijk bestuur door de RvC waar u deel van uitmaakte? Is dat de bestuurscultuur waar u voor staat?"

Zo'n rat moet je gelijk terug in haar hoek trappen. Vuur met vuur bestrijden. Als je een leugen niet bestrijdt en het maar vaak genoeg wordt herhaald wordt het door de meute aangezien voor de waarheid.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 14 februari 2022, 00:11:35.

 

+3/-0

Arno Vermeulen greep natuurlijk ook zijn kans om te profiteren van de omstandigheden en kritiek te uiten op de handelswijzen van Ajax.
Hij sprak over een 'ontvoering van Ajaxspelers' uit het trainingskamp in Portugal nadat enkele spelers besmet waren geraakt met Corona.

Heel merkwaardig dat je jezelf, als zelfrespecterend sportprogramma, zo openlijk onderuit haalt en tegen je eigen schenen schopt met dit soort subjectieve, manipulerende informatie.

 

+3/-0

Ik denk dat we Arno vermeuelen het beste maar op zijn manier aan de gang moeten laten gaan. Voor de rest niet al te veel aandacht aan besteden zo lang het nergens over gaat.

 

+1/-0

Dit had je kunnen verwachten en zal nog wel het hele seizoen doorgaan.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

JCdeBest schreef op 14 februari 2022 om 04:20:

Ik denk dat we Arno vermeuelen het beste maar op zijn manier aan de gang moeten laten gaan. Voor de rest niet al te veel aandacht aan besteden zo lang het nergens over gaat.



Precies, dat is het beste. Inhoudelijk gaan reageren op mensen met een dubbele agenda (Vermeulen, Olfers, Driessen etc) is onbegonnen werk.

 

+1/-0

Wijze opmerkingen van een van de stamoudsten:

Bij Andy in de auto - Sjaak Swart

Vanaf ongeveer minuut 8.30' over de "instelling" en vanaf ongeveer 18.15' over "fouten".

 

+4/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 08 maart 2022 om 23:58:

Wijze opmerkingen van een van de stamoudsten:

Bij Andy in de auto - Sjaak Swart

Vanaf ongeveer minuut 8.30' over de "instelling" en vanaf ongeveer 18.15' over "fouten".



Bedankt voor de link. Ik had deze aflevering nog niet gezien met Mister Ajax aan boord. Wat een fenomeen is het ook. De anekdote over het feit dat Johan Cruijff op een golfbaan aan een wereldkampioen uitlegt, Ballesteros, hoe hij de golfbal het beste kan raken? ha ha. Ik lig nog in een deuk.

Verder vertelde Sjaak dat hij ook nog voor Blauw Wit was uitgekomen. Destijds in Groningen heb ik nog met iemand gespeeld waarvan zijn vader vroeger nog voor Blauw Wit had gespeeld. Zijn vader vertrok later na FC Groningen ofschoon, toen heette het nog GVAV.

Hij vertelde me dat zijn vader op Johan Cruijff werd gezet toen Johan zijn eredivisie debuut mocht maken. Ferry Pettersson heette de man die Johan zou moeten verdedigen. GVAV had toen geen slecht elftal met onder andere Martin Koeman in de gelederen, de vader van Edwin en Ronald.

Ik raakte meer geïnteresseerd in het verhaal en vroeg aan zijn zoon hoe de wedstrijd verder was verlopen waarna hij begon te vertellen, dat GVAV al van Johan Cruijff had gehoord, opdat ze rekening met hem zouden gaan houden. Echter na de eerste helft en terug in de kleedkamer, waren ze er al snel uit dat ze de nieuweling bij Ajax maar moesten laten lopen omdat hij ongrijpbaar bleek te zijn.

Meerdere verdedigers van GVAV schijnen toen aangegeven te hebben dat als je denkt dat je hem aan de binnenkant moet verdedigen, Johan een paar tellen eerder al buitenom vertrokken was. Johan bleek te rap in alles te zijn. Viel er weinig meer tegen te verdedigen. Daar kwam het uiteindelijk op neer. Johan moet toen een jaar of 17 zijn geweest.

GVAV Groningen won uiteindelijk de wedstrijd met 3-1 maar de selectie van GVAV ondervond toen al vrij snel dat er een groot talent bij Ajax aan zat te komen. De rest is welbekend en nog steeds voer voor de geschiedenisboeken als het over buitengewone spelers in de voetballerij gaat.

Dit bericht is gewijzigd op 10 maart 2022, 10:39:34.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

JCdeBest schreef op 10 maart 2022 om 09:54:

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 08 maart 2022 om 23:58:

Wijze opmerkingen van een van de stamoudsten:

Bij Andy in de auto - Sjaak Swart

Vanaf ongeveer minuut 8.30' over de "instelling" en vanaf ongeveer 18.15' over "fouten".



Bedankt voor de link. Ik had deze aflevering nog niet gezien met Mister Ajax aan boord. Wat een fenomeen is het ook. De anekdote over het feit dat Johan Cruijff op een golfbaan aan een wereldkampioen uitlegt, Ballesteros, hoe hij de golfbal het beste kan raken? ha ha. Ik lig nog in een deuk.

Verder vertelde Sjaak dat hij ook nog voor Blauw Wit was uitgekomen. Destijds in Groningen heb ik nog met iemand gespeeld waarvan zijn vader vroeger nog voor Blauw Wit had gespeeld. Zijn vader vertrok later na FC Groningen ofschoon, toen heette het nog GVAV.

Hij vertelde me dat zijn vader op Johan Cruijff werd gezet toen Johan zijn eredivisie debuut mocht maken. Ferry Pettersson heette de man die Johan zou moeten verdedigen. GVAV had toen geen slecht elftal met onder andere Martin Koeman in de gelederen, de vader van Edwin en Ronald.

Ik raakte meer geïnteresseerd in het verhaal en vroeg aan zijn zoon hoe de wedstrijd verder was verlopen waarna hij begon te vertellen, dat GVAV al van Johan Cruijff had gehoord, opdat ze rekening met hem zouden gaan houden. Echter na de eerste helft en terug in de kleedkamer, waren ze er al snel uit dat ze de nieuweling bij Ajax maar moesten laten lopen omdat hij ongrijpbaar bleek te zijn.

Meerdere verdedigers van GVAV schijnen toen aangegeven te hebben dat als je denkt dat je hem aan de binnenkant moet verdedigen, Johan een paar tellen eerder al buitenom vertrokken was. Johan bleek te rap in alles te zijn. Viel er weinig meer tegen te verdedigen. Daar kwam het uiteindelijk op neer. Johan moet toen een jaar of 17 zijn geweest.

GVAV Groningen won uiteindelijk de wedstrijd met 3-1 maar sindsdien begreep de selectie van GVAV ondervonden dat er een groot talent bij Ajax zat aan te komen. De rest is welbekend en nog steeds voer voor de geschiedenisboeken als het over buitengewone spelers in de voetballerij gaat.




Dat is dan de wedstrijd geweest waarin Jopie zijn eerste goal maakte.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

liam schreef op 10 maart 2022 om 10:23:

open/sluit de onderstaande quote:

JCdeBest schreef op 10 maart 2022 om 09:54:

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 08 maart 2022 om 23:58:

Wijze opmerkingen van een van de stamoudsten:

Bij Andy in de auto - Sjaak Swart

Vanaf ongeveer minuut 8.30' over de "instelling" en vanaf ongeveer 18.15' over "fouten".



Bedankt voor de link. Ik had deze aflevering nog niet gezien met Mister Ajax aan boord. Wat een fenomeen is het ook. De anekdote over het feit dat Johan Cruijff op een golfbaan aan een wereldkampioen uitlegt, Ballesteros, hoe hij de golfbal het beste kan raken? ha ha. Ik lig nog in een deuk.

Verder vertelde Sjaak dat hij ook nog voor Blauw Wit was uitgekomen. Destijds in Groningen heb ik nog met iemand gespeeld waarvan zijn vader vroeger nog voor Blauw Wit had gespeeld. Zijn vader vertrok later na FC Groningen ofschoon, toen heette het nog GVAV.

Hij vertelde me dat zijn vader op Johan Cruijff werd gezet toen Johan zijn eredivisie debuut mocht maken. Ferry Pettersson heette de man die Johan zou moeten verdedigen. GVAV had toen geen slecht elftal met onder andere Martin Koeman in de gelederen, de vader van Edwin en Ronald.

Ik raakte meer geïnteresseerd in het verhaal en vroeg aan zijn zoon hoe de wedstrijd verder was verlopen waarna hij begon te vertellen, dat GVAV al van Johan Cruijff had gehoord, opdat ze rekening met hem zouden gaan houden. Echter na de eerste helft en terug in de kleedkamer, waren ze er al snel uit dat ze de nieuweling bij Ajax maar moesten laten lopen omdat hij ongrijpbaar bleek te zijn.

Meerdere verdedigers van GVAV schijnen toen aangegeven te hebben dat als je denkt dat je hem aan de binnenkant moet verdedigen, Johan een paar tellen eerder al buitenom vertrokken was. Johan bleek te rap in alles te zijn. Viel er weinig meer tegen te verdedigen. Daar kwam het uiteindelijk op neer. Johan moet toen een jaar of 17 zijn geweest.

GVAV Groningen won uiteindelijk de wedstrijd met 3-1 maar sindsdien begreep de selectie van GVAV ondervonden dat er een groot talent bij Ajax zat aan te komen. De rest is welbekend en nog steeds voer voor de geschiedenisboeken als het over buitengewone spelers in de voetballerij gaat.




Dat is dan de wedstrijd geweest waarin Jopie zijn eerste goal maakte.



Dat klopt Liam. Ik kwam er destijds pas achter toen ik dit verhaal van een medespelers meekreeg. Werd het voor mij nog duidelijker hoe gevaarlijk, goed en snel, Johan toen op zijn leeftijd al is geweest op het veld.

Wat later grapte ik er nog wel eens over met een stel voetbalvrienden. Maakte ik destijds zelfs nog een keer een vergelijking tussen Johan Cruijff en Bruce Lee. Niet zo zeer omdat ze in alles op elkaar leken. Maar meer aan het feit dat ze allebei alvast beschikte over platte spieren. Ze daarnaast ook ver gingen dat ze er alles voor over hadden om beter te worden in hun hobby of tak van sport.

En dan zat ik enige tijd geleden nog na te genieten toen Ruud Gullit in een uitzending van Rondo vertelde dat ze bij Feyenoord het eerst nog even moesten aankijken toen ze hoorde dat Johan Cruijff op het einde van zijn carrière naar Rotterdam kwam. Ruud vervolgens vertelde dat het al pijn kon doen als je op de training tegen Johan aanliep.

Gullit kwam er in ieder geval al vrij snel achter hoe goed Johan voorheen op jongere leeftijd geweest moest zijn. Een dergelijke inschatting had ik eerder ook al van een paar voetbalvrienden meegekregen. Enfin, wat ik nadien van Mister Ajax heb meegekregen in de loop van jaren over Johan Cruijff loog er ook niet om.

Waar ik zelf in het verleden wel eens moeite mee heb gehad is dat er dan vele jaren later allerlei programma's op de tv verschijnen aangaande wie was de beste voetballer ooit te wereld? En dan worden Pelé, Maradona? en Cruijff vaak genoemd. Wat mij betreft kun je spelers van dergelijk kaliber niet met elkaar vergelijken omdat ze op zich stuk voor stuk al buitencategorie waren. En dan vergaten ze waarschijnlijk nog een paar anderen namen mee te nemen.

 

+2/-0

Overigens nog even het volgende hier in de rubriek voetbalpraat. Kom ik hier zojuist nog een oud bericht tegen van Kale & Kokkie over het slappe voetbal van Ajax. Weliswaar onder vermelding van oud nieuws van toen, maar het schud de boel wel wakker. Omdat Ajax de laatste tijd niet bepaald proper stond te spelen. En dan is de eerst volgende wedstrijd tegen Cambuur thuis. Vervolgens Benfica en Feyenoord. Een pittige week waarbij des te meer duidelijk kan worden of een volgend landskampioenschap en een ronde verder in de CL dichter in het vooruitschiet ligt.

Dat is allemaal haalbaar maar dan moet het wel een stuk scherper dan wat we de afgelopen weken voorbij hebben zien komen. Dat was behoorlijk onder niveau als je bedenkt hoeveel klasse Ajax in feite in huis heeft. Ten Hag mag in dat geval komende week des te meer aan de bak. En dan heeft hij alvast mee dat de selectie vast en zeker al meegekregen heeft wat er de komende weken op het spel staat.

Wat mij betreft niet onbelangrijk dit en mochten anderen de slappe hap van de afgelopen paar weken nog meegekregen hebben? roep het dan ook maar van je af. Of geef nog beter aan waar het hem in kan schelen. Volgens mij en bij deze is hier niet bijster veel voor nodig. Als je bedenkt wat het zelfde elftal dit seizoen eerder heeft laten zien op het veld om gemakkelijk tot scoren te komen, heb je als trainer ook de taak om een dergelijke scherpte zo spoedig mogelijk weer terug te laten keren.

 

+1/-0

Prima (beeld)analyse van Theo Janssen over Haller in Studio Voetbal.

 

+1/-0

Uitgesproken meningen in Rondo over de huidige spelregels en daarmee samenhangend de 'dood van het voetbal'.

Hopelijk vinden deze discussie (wereldwijd) navolging en leiden ze tot veranderingen om het voetbal weer aantrekkelijk te maken.

 

+2/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 7 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7

Ajax Forum » Ajax in de media » Voetbal(praat)programma\'s